Chori Chori

Har haft en riktigt bra avslut på temat!
Började med att alla började städa och fixa i den stora salen där festligheterna skulle vara, jag, Ruta, Ellen och Naomi gick dock bort till nya delen av skolan och övade. Vi dansade massor så att allt skulle sitta, byggarbetarna har lärt sig bengali dance nu haha! Innan vi dansade så bytte vi om lite och fixade en massa med smink/kläder och smycken. Sedan så åt vi, ris+curry. Dessutom åt vi med händerna vilket dem gör i Bangladesh! Efter det var det lite redovisningar, jag redovisade lite om Arsenik och det gick la bra. Sedan var det dags för dans! Först dansade vi den klassiska wedding dance och efter bröllopscermonin så blev det en ny dans och den var bäst! Blev jätterolig stämning i klassen och vi fyra som dansade hade så sjukt roligt! När allt var klart så städade vi iordning och sedan blev jag skjutsad av Rebbi och hennes pappa till stallet. Lurade förövrigt hennes pappa att vi hade varit vääääldigt dumma idag i skolan med rektorns hjälp, hahah!
Jag åkte ju till stallet sen och Korven fick sig en riktig vårstädning! Jag klippte lite på honom och sedan fick han duscha länge och väl på heela kroppen, tvättade tom ansiktet och allting blev tvättat! Han var sådär glad men vill man vara fin får man lida pin som man säger! Han var nöjd efteråt iallafall när han fick massor av mat :)
Åkte sedan hem med buss tillsammans med Ida och Rebbi, dem skulle på en teater som Ruta spelar i, vill också se den den ska tydligen vara riktigt bra, skönheten och odjuret.
Nu väntar jag på att kladdkakan jag bakade nyss ska bli klar och ikväll ska jag nog inte göra någonting, vi hörs!
Grymt snygga var vi!
^Ellen-jag-Naomi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0