Helgen ridpass

Fredag:
Red lite i padocken i Falkenberg. Gick sådär men det är fullt förståeligt!
Lördag:
Började med dressyr på morgonen. Värmde honom i alla gångarter och red igenom honom ganska mycket. Efter jag värmt honom fick jag hjälp av Sissi Lilja. Vi red mycket lösgörande och bytte varv ofta, såg till att han var framme för skänkeln. När vi var klara red jag runt dressyrbanan och sedan startade programmet. Korven blev ganska spänd inne på banan vilket ledde till att jag breddade handen mycket. Jag var ändå nöjd, han lyssnade framåt och var väldigt fin i galoppen och ena travlängningen. Domaren sa precis samma sak som mig, att han blev spänd och jag breddade handen och att han var ostadig i traven och att jag kunde öka lite mera i galoppen. Skönt när man kan säga vad man gjorde fel och en annan duktig person säger precis samma sak! Jag var jättenöjd med honom efteråt, stor förbättring från förra året tycker jag! Fick dock jättedåligt betalt för ritten, men det kan jag inte göra så mycket åt.. Nu ska jag öva på att rida inne på banor, ska sätta upp en hemma som jag kan träna i så att Korven tycker det känns naturligt och inte spänner sig. Sedan ska jag bara finslipa på allting nu, han känns så fräsch! Det sa Sissi också :)
På eftermiddagen hoppade vi. Vi hoppade bara lite linjer och så. Det gick inte alls bra. Korven var inte riktigt genomriden så han gick emot ganska mycket. Känner mig ganska ringrostig i hoppningen nu och det känns inte alls bra då det har varit våran starkaste sida! Men det är bara att kämpa på!
Efter träningen red hela ponnygruppen ner till stranden och galopperade. Det var jättehärligt och jättekul! :D
Söndag:
Idag var det terräng som gällde! Började på lite svårare typhinder och sedan bana. Det gick jättebra! Lite av sakerna är sådant som jag och Korven har lite svårt för men nu fick vi lite tips! Red med klocka idag också och lärde mig hur det fungerade.
Bilder kommer!!

Kommentarer
Postat av: maja

asså kärlek till Korven!

alla bruna hästar brukar vara ganska tråkiga, men det är något som gör att han verkligen sticker ut! såå himla fin & söööt!

2011-04-11 @ 08:24:23
URL: http://ponystars.blogg.se/
Postat av: celine

vad tyckte du om falkenbergs anläggning?? :)

2011-04-14 @ 10:09:46
URL: http://starstoponnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0