I read somewhere... how important it is in life not necessarily to be strong... but to feel strong You once told me, our fingerprints don't fade from the lives we touch. Is that true for everybody, or is it just poetic bullshit?

Ni kanske har märkt att jag använder många quotes och meningar från filmerna Remember Me och Into the wild. Varför? Jo, jag älskar dem filmerna! Dem satte sig in i mig på ett annorlunda sätt. Det är inte som att man gillar någon film för att en av skådespelarna är snygg, för att filmen är rolig eller har en spännande handling.
Dessa filmerna, jag kan inte förklara det. Jag kan se dem hur mycket som helst. Tänker lika mycket varje gång jag ser dem, känner igen mig i dem på något sätt men det går inte att förklara, de är så speciella. Det är inte bara varje dag jag tänker på dem, det är varje timme. Varenda timme kommer dem fram i mina tankar på ett konstigt sätt. Jag blir så berörd av dem, och glad, och ledsen, och lycklig. Alla känslor på samma gång. Det går inte att beskriva! Jag älskar dem bara helt enkelt!
Mina favorit quotes från filmerna:
Gandhi said that whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will. Like when someone comes into your life and half of you says: "You're nowhere near ready". And the other half says: "Make her yours forever". Michael, Caroline asked me what would I say if I knew you could hear me. I said: "I do know. I love you. God, I miss you, and I forgive you.

What if I were smiling and running into your arms? Would you see then what I see now?

Måste se båda snart igen, tillsammans med Felicia!

Kommentarer
Postat av: majja

Remeber me är en otroligt fin film och Robert Pattinson spelar rollen perfekt!

2011-04-13 @ 19:51:03
URL: http://hestochponni.blogg.se/
Postat av: emelie, k

kom igen nu sötnos, vi vill ha mer uppdatering :DDD

2011-04-13 @ 21:54:24
Postat av: Noor

Häftig blogg! Kolla gärna in min nystartade hästblogg där man får följa mig och min foderhäst genom vår resa tillsammans :-)



http://noorolsson.myshowroom.se

2011-04-14 @ 12:27:59
URL: http://noorolsson.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0