Resultat RKU 16/4

Red som sagt en CNCP 1* fälttävlan igår på min hemmaklubb Ridklubben Udden. Det var en bra genomförd tävling enligt mig, hörde faktiskt inte ett enda klagomål! Det var ganska många starter för att vara hos oss, 80 st anmälda och så var det 7 st finskar!
Resultaten då? Det gick jättebra!
Dressyren:
Han kändes fin på framridningen, något seg men han bjöd ändå till lite i längningar och lyssnade bra. Inne på banan så kändes han jättebra, inte ett dugg spänd. Han var något seg i traven men kändes ändå bra. I galoppen och skritten kändes han jättefin! Ibland åkte huvudet upp lite men helheten var helt awesome! Jag gjorde ett par missar, glömde börja trava efter skritten och så kortade jag ihop på fel ställe efter mellangaloppen.
Jag fick även bra betalt för ritten, 66% och 49,7 straffpoäng! Det var rekord för mig och Korven, har aldrig haft så bra!! Jag blev jätteglad och även ganska förvånad! Den domaren vi hade brukar tydligen vara ganska snål och med mina missar så var det ingen helt klockren uppvisning. Men huvudsaken är att jag fick bra poäng!
Blev ledare i klassen, hon som låg tvåa hade 7 straffpoäng upp till mig!
Hoppningen:
Han kändes fin här, hoppade bra och var pigg. Jag fick igång en bra galopp och vi var felfria på hinder. Dock glömde jag banan på ett ställe så jag gjorde en volt och fick då 4 fel! Men jag var ändå i ledning, denna gång på 53,7 straff!
Terrängen:
Helt klockren! Han hoppade allting som bara den! I början var han lite som vanligt och försökte vända hem men när han kommit igång var han jättejättefin! Hoppade av väldigt stort på alla hinder, rullade igenom vattnet och hakade i ett par gången men det är bara småsaker. Huvudsaken var att han var jättefin och nolla på hinder!
Fivk 0,8 tidsfel i terrängen för att det gick lite sakta men det är ingen stor grej.
Vann sedan min klass på 54,5 straff! Är jättenöjd, min och Korvens första vinst i fälttävlan! Dessutom våran tredje CNCP 1* och första tävlingen i år. Helt grym var han verkligen! Det var jätteroligt, har en grym liten ponny :D
Bilder kommer!

Kommentarer
Postat av: Julia

Grattis! Har du tänkt debutera tvåstjärnig snart? För visst måste det vara EM som är målet? ;))

2011-04-18 @ 23:05:29
URL: http://eventingbyjulia.blogg.se/
Postat av: Johanna Eriksson

Grattis till den stora vinsten. Vad kul för er, hoppas ni får fina framgångar ihop det här sista året:-)

2011-04-18 @ 23:49:48
URL: http://www.chevalridsport.se
Postat av: Lovisa

Grattis! :)

2011-04-19 @ 15:44:24
URL: http://hoppknorrarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0