Tävling Gärds RF 24/4

Denna tävlingen behöver inte någon vidare utvärdering. Det gick helt enkelt jättedåligt.

Dressyren var jättebra. Allt stämde utom en ryggning men det vet vi att han har svårt för. Fick 52 straff efter dressyren och det var jag nöjd med med tanke på att han bara ryggade ett steg.
I hoppningen hade jag 2 ner, i början var han jättetaggad så vi drog igenom två hinder och sedan skärpte båda till sig och gjorde resten sjukt bra!
I terrängen blev jag utesluten. Blev stoppad efter 2 hinder och fick vänta i minst 10 min eftersom någon häst fastnat i ett hinder och dem skulle montera loss hindret och få bort hästen. Efter det hoppade jag 1 hinder och fick något stopp på en stenmur och efter det red jag tillbaka, han ville inte mera och jag visste helt enkelt inte hur jag skulle göra när han var sån.
Riktigt tråkigt var det! Hade förväntat mig mera men så blir det ibland. Jag eller någon annan kan inte hjälpa att det blev som det blev. Får glädjas åt att dressyren fungerar iallafall vilket den inte gjorde förra året!
Så nu har jag lagt denna tävlingen bakom mig och jag tänker inte utvärdera mera än så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0