Dagens ridpass 3/2

Isabel red Carisma i ridhuset, tror hon gillade henne. Isabel var nöjd iallafall :)

Jag red på Korven i ridhuset och tyckte inte han kändes bra i början, det var stökigt med ganska mycket folk där inne i början så jag kunde inte rida fram som jag ville. Han blev iallafall gör fin när det bara var jag och 2 till som höll sig undan från mig. Traven kändes riktigt bra i slutet, taktmässig och jämn och fin, han gjorde en bra längning också. Och i slutet var han fin i galoppen också!
En sak jag tänkt på är att Korven är ofta jämn numera när jag rider, innan kunde det gå åt helvete ena dagen sedan jättebra andra. Men jag tror att det är darför att vi utvecklats tillsammans som det har blivit jämnare ridpass, min ponny är så fin :)

Imorgon ska förövrigt pappa komma till stallet och kolla på när jag rider Ocki Docki, hoppas hoppas att han gillar honom!

Kommentarer
Postat av: henke och tilda

ska du köpa en till häst ? :)

2011-02-03 @ 23:03:37
URL: http://henkeochtilda.webblogg.se/
Postat av: Sandra

jag vet inte vad som gör din blogg så speciell men jag tycker du skriver riktigt bra inlägg, det är alltid lika intressant att klicka sig in här och läsa, tummen upp! ;)

Tänkte på en annan sak, många säger att man ska titta upp över hindret osv men jag tittar alltid på sidan om hästen i samma position som du gör på bilden, men jag ser inget fel med det? :)

2011-02-04 @ 10:07:38
URL: http://hoppryttarnas.blogg.se/
Postat av: kajsa

fin bild :)

2011-02-06 @ 17:24:09
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0