Dagens ridpass 16/1

Jag red Korven i ridhuset. La ut lite upphöjda travbommar också. Började i skritt och red en egen övning, sidvärts i hörnen, halt vid varje bokstav, volt över bommarna och byt varv. Den gjorde jag ca 2 gånger i varje varv, Korven kändes väldigt fin och slappnade av fort, han blev också väldigt mjuk och lyhörd, bärde sig fint. Sen gjorde jag samma övning fast med volt och inte halt, volterna var mycket för min egen skull, är jättedålig på att rida bra runda volter! Han fick gå i en låg form och jag försökte rida med bålmusklerna och benen så mycket jag kunde. I galoppen red jag på samma sätt, mest rakt fram men med volter eller sidvärts i hörnen, ibland blev han något spänd i galoppen och sprang ganska mycket emellanåt, särskilt när det gick in eller ut folk från ridhuset. Men i slutet när vi var helt ensamma var han jättefin! Han gjorde fina fattningar bakifrån och framåt, samlade sig fint och hade en bra form och bärde sig själv otroligt bra! I slutet gjorde jag återigen lite skrittövningar med volter och sidvärts och lite längningar som han gjorde jättefint! 
Är jättenöjd med dagens pass på honom! Kändes verkligen superbra när han inte sprang eller var spänd! Han har ju inte varit igång alltför länge heller. Detta passet ska jag ta med mig när jag rider nästa gång! Det känns som att mitt nya sätt att rida honom funkar super! Förr red jag väldigt mycket med handen och för lite med ben och bukmusklerna. Nu rider jag tvärtom och det känns mycket bättre :)

Carisma fick vila, fick inte tag i henne i lösdriften -.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0