Sadlar

Idag testade vi ju sadlar på prinsessan. Vi höll på i nästan tre timmar så hon blev grymt trött av all ridning haha. Testade många sadlar med lite paddar och grejer och tillslut så hittade vi två st bra som låg bra och var sköna och så. Hon hade väldigt svårt sadelläge eftersom hon har litet utrymme någonstans där under sadeln som gör att hennes djupaste punkt sitter väldigt långt fram så hon skjuter fram nästan alla sadlar. Korvens sadel har legat ganska bra men den skjuter hon massor åt sidan så den klämmer på ryggraden. Men efter mycket letande hit och dit så hittade vi två stycken!
Det blev en Amerigo vega hoppsadel och en Prestige hippos dressyrsadel. Har för mig det var en hippia något på H var det iallafall! Båda var begagnade men i nyskick. Hoppsadeln var jättebra för den gav mig mycket plats när jag hade mina korta terrängläder och jag fick mycket bättre sits i den, samma med dressyrsadeln. Och det viktigaste av allt så passade dem på Naiomi också. Skönt att hon har två egna sadlar nu som är bra och att det gick fort. Skönt med begagnat också så slipper man rida in och man får hem dem direkt och behöver inte vänta x antal veckor på att sadeln ska sys upp osv. Bilder orkade jag inte ta några idag men båda sadlarna blev i rätt färg iallafall, hoppsadeln är mörkbrun och dressyrsadeln svart precis som jag ville ;)
Där har ni dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0