I read somewhere... how important it is in life not necessarily to be strong... but to feel strong You once told me, our fingerprints don't fade from the lives we touch. Is that true for everybody, or is it just poetic bullshit?

Bloggningen är inte jättebra just nu, och jjag har ännu inte skrivit om borstarna dåligt av mig!!
Kan jag skylla på att jag helt enkelt inte haft tid? Ja. I princip alla dagar denna vecka har det varit mycket, i måndags skulle ju mycket saker inhandlas och Naiomi skulle komma osv, i tisdags skulle jag bort på kvällen och förmiddaggen spenderades i stallet, idag har det varit provridning och sen har Naiomi släppts på bete och det kräver lite! Det gick iallafall bra att släppa ihop, hon kom ju in som ny i flocken men allt gick fint. Hon skrek lite och sen var det inte mer med det.
Nu i tre dagar kommer det att bli tomt på bloggen. Får se om jag kan fråga om någon vill gästblogga lite. Jag ska nämligen på tävling!! Vi ska åka ända till Karlstad och tävla fälttävlan ;) Sista EM-kvalet! Dock går det i 2* och jag rider ju 1* men ändå. Jag startar inte förän vid 3 på fredag då tävlingen börjar men vi åker ändå imorgon på morgonen eftersom att jag ska stanna i Mantorp och träna lite dressyr för Sissi Lilja, roligt roligt! Har tränat lite för henne tidigare och hon är jättebra, särskilt på att ta fram det finaste ur ett ekipage. Sedan skulle vi även fixa Naiomis försäkring där, Sissi har ju hand om Agria lite och när man köper måste man ju fixa något med försäkring och grejer så det fixar vi med Sissi! Får ju även rabatt eftersom jag rider i landslaget!
Midsommar kommer som ni säkert förstår även att firas i Karlstad, ingen fest dock haha. Men det blir mysigt och kul ändå, mamma och jag ska grilla med Lydia, Mysan och deras mamma Lotta så lite firande blir det ändå! Det är roligt att vara med dem på tävlingar. Alltid är det något i farten när lilla Mysan är med iallafall! Ska bli en rolig helg och jag vill slå dressyrrekord! :D Korven och jag fixar det!
Det är ett par stycken som undrat om jag ska sälja Korven nu när vi skaffat stor häst. Svaret är JA. Jag kommer inte att rida honom ponnytiden ut eller detta året ut. Kan också säga att ja, han är till salu men det kommer jag hålla lagom mycket utanför bloggen. Det känns tråkigt att sälja helt klart, men jag ska hitta ett perfekt hem där han får ha det roligt och då är jag nöjd. Känns bättre nu för jag själv har tagit beslutet helt och hållet och verklugen tänkt. Men självklart så kommer det bli jobbigare den dagen som vi lämnar honom i hans nya hem. Men det tar vi då! Fina killen <3
Bloggar lite imorgon på morgonen. Ska se om jag kan ragga upp någon gästbloggare. Tyvärr blir det ingen favorit i repris med danske Caroline Regitze Jensen eftersom hon är i Belgien och tävlar, synd synd! Hade också gärnat velat att hon skulle blogga.. Men det får bli en annan gång! Är ju hennes egna lilla hejarklack är hemma i Sverige och jag hejar på henne där i Belgien bara hon inte slår någon svensk haha! Ha det fint :)

Kommentarer
Postat av: annie

har följt din blogg ett tag nu, verkligen jätte kul för dig! Hur hög är hon? :)

2011-06-23 @ 10:29:19
Postat av: Anonym

Vad har du för stövlar ? (; <3

2011-06-23 @ 14:43:59
Postat av: Ozzy

Lycka till!

2011-06-23 @ 17:35:42
Postat av: cassandra

lycka till! och ha så kul :)

2011-06-23 @ 20:15:20
URL: http://nicara.blogg.se/
Postat av: Elina

Shit jobbigt att sälja men man gör det rätt ändå på något vis. Stort lycka till att och tror säkert du finner ett konom hem till honom^^!



Toppen fin blogg föresten.



Tänkte på en sak du bor på Ölnad?

Vet du något ställe där som på sommaren hyr ut sommar hagar(bete) eller boxar.

Har tänkt att nästa sommar ta mig ner dit och stanna en måndag och möjligen tävla där omkring.

Vore super snällt av dig om du har tid att svara:)!



Mvh.Elina

2011-06-23 @ 21:01:55
URL: http://filifjoonkan.blogg.se/
Postat av: Amanda W

Hahah, det skulle varit kul och gästblogga (;

2011-06-25 @ 13:07:14
URL: http://mulleryttarn.blogg.se/
Postat av: Linn Strelin

Ska du träna dressyr för Sissi? :) Det gjorde jag förra året så du kommer att vara nära mig, höhö >:)

2011-06-25 @ 15:04:17
URL: http://ztreliin.blogg.se/
Postat av: Ronja

Sv: Jo det är ett brunt Dyon the Difference träns. Brunt storlek cob. Färgen är lite avskavt på nosgrimma och pannband, men inte speciellt mycket. :) Lägg ett bud vet jag. ;)



Jag fick låna honom 14 veckor sommaren 2008 och 5 veckor 2009. Så jag har aldrig ägt honom själv. :) Jo jag fick för mig att det var samma på din pålle också, Caribia heter hans mamma.

Har själv en c-ponny som är Axi-Gimmic också. :)

2011-06-26 @ 08:55:09
URL: http://ronjahakansson.blogg.se/
Postat av: Ronja

Sv: Nice! :) Egentligen har jag inte tänkt på något speciellt pris, har satt 2000:- i annonsen men det är absolut prutbart. :)



Ja jag bor på Gotland. :) Frej kommer också från Klintehemn men jag tror det är en annan uppfödare, men jag är inte helt säker. :) Min kommer från Hillevi Zerne. :)



2011-06-26 @ 14:05:52
URL: http://ronjahakansson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Inte så kul att sälja men det är ju också en sak som tillhör, tyvärr . Får hoppas på att han kan få ett superbra nytt hem :)

2011-06-26 @ 14:06:59
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: Malin

Såg dig där,gick de bra för dig?:)

2011-06-26 @ 14:26:54
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Malin

SV:I Trossnäs :) gick förbi dig ett ex antal gånger med lite olika pållar ;)

2011-06-26 @ 17:51:10
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Josefina

Hur mkt hade ni tänkt er för honom ?

Har en kusin som letar nämligen .

2011-07-01 @ 10:05:28
URL: http://jnordlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0