Tävling Tingsryds RoKK

En riktigt lyckad tävlingsdag idag! Som sagt är inte tingsryd mitt favoritställe men men.
Framhoppningen var mycket bättre och nu gick det även att rida lite ute i paddocken, hindrena var faktiskt roligare och banan bättre.
Första klassen var en LB A:0 A:0, jag red nästan sist och hade haft god tid på mig att rida/hoppa fram. På framhoppningen var han jättefin! Något seg kanske men annars super! Hoppade mycket mer än vad han gjorde förra veckan. På banan var han gör fin! Väldigt pigg och stark, lite sparkig och studsig men det är så han ska vara! Gjorde en snabb grund och en snabb omhoppning och det ledde till en 4e plats :) Så jättenöjd var jag!
Gick ut som sista ryttare i laget i lagklassen som var en LB bed A:1 A. Allt hängde på mig om vi skulle komma till omhoppning då vi hade två felfria och en med ett nedslag. Men Korven laddade på som vanligt och sprang rent ut sagt runt banan, och var nolla. Dock så var det ett hinder som stog och vajade jättemycket, men det låg kvar! Också en riktigt bra runda även fast han nu var ännu piggare. Men nu var laget alltså till omhoppning!
Gick ut sist i omhoppningen också, alla i mitt lag hade fyra fel. Jag red riktigt uselt nu! Rev första hindret, vet inte varför men det trillade iallafall, sedan fick jag till bra svängar till alla hinder men på sista hindret så kortade jag istället för att rida på och då stannade Korven klok som han kan vara, det var verkligen inget läga att vara snäll i om man säger så! Kom alltså i mål på åtta fel och tiden var kanske 40 sek eller något.
Men laget kom ändå 2a!
Dem som vann slutade på åtta fel och vi på tolv och så hängde det lite på tider mellan 2an och 3an. Vi hade ju riktiga supertider faktiskt! Ebba Lindberg red på 28 sek och var snabbast på hela dagen, Saga hade också  bra tid och likaså Ebba nummer två. Men vi var jättenöjda, målet var att göra en rejält bra start och det gjorde vi! Uddens andra lag slutade på 12 fel också tror jag, fast dem kom inte till omhoppning. Men Udden lag 2, aka Animo laget, gjorde iaf superrundor allehopa!
Är riktigt nöjd med dagen, de har varit bra från början till slut, nästa omgång är i Karlskrona om några veckor, då hoppas vi på blågult! Och då ska dessutom Emma hålla tyst när vi kollar på omhoppningen ;) Idag hade vi en boogietransport och inte våran enkelaxlade, Korven sparkade bara lite i början annars stog han helt still! Han har ju börjat sparka så förfärligt sedan vi var på Ride Up, då var det halt på vägen och det blåste så antagligen har han blivit lite rädd efter det. Men nu var det alltså bättre när vi hade en annan trnasport, om inte min Thule har hunnit komma innan helgen så ska vi låna detta igen :)
Bilder från dagen kommer!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det har varit en riktigt rolig och lyckad dag! Haha och jag lyckades att göra bort mig x)

2011-03-06 @ 20:05:44
URL: http://emmawahlmino.bloggplatsen.se
Postat av: Sara Carlsson

Grattis! :D

2011-03-06 @ 22:27:08
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/
Postat av: Rebecka Johansson

Vet inte mkt om hästar, men tyckte du va bra på tävlingen iaf :)

2011-03-07 @ 17:53:54
URL: http://rebeckajj.blogg.se/
Postat av: columbine

grattis!

du är riktigt duktig och har en jättefin ponny :)

ni kommer verkligen att nå toppen :D

2011-03-13 @ 22:20:50
URL: http://absolutelit.blogg.se/
Postat av: Emmy

Shit!

så fort jag såg bilderna på dej jag bara naaj! haha ja emh.. jag var en av dom som satt på läktaren med min kompis och bara vrål glodde på dej (; kkände mej väldigt dum då jag stötte på dej 10 gånger typ (: bara att det heter tirk alltså tingsryds rid och kör klubb (: tirk (;

2011-05-14 @ 21:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0