Dagens ridpass 3/5

Hopptränade idag och Korven gick bra. Jättefin på framridningen när vi red över bommar och gjorde massor av sidvärts och så. Han var också väldigt fin när vi hoppade fram och han lyssnade jättebra! Sedan när vi hoppade lite högre och lite bana så bara tjurade han och var tittig, stoppade lite och jag red jättedåligt. Fick hoppa ganska mycket och det mesta kändes dåligt utom sista rundan som var super!
Jättemycket sitter kvar ifrån Lotta Björe träningen då det skedde en "olycka". Jag ser inga avstånd och Korven tar inte riktigt egna beslut så mycket. Jag måste rida mera vilket jag inte är så van vid. Detta känns väll sådär inför helgen men jag får helt enkelt fortsätta att öva och öva.. Bettet funkade iallafall jättebra!
Varför kan det inte bli såhär lätt igen?

Kommentarer
Postat av: Ebba

Snygg ponny!

2011-05-04 @ 14:46:24
URL: http://dressyrvshoppning
Postat av: Anonym

Kan det vara en spänning som sitter kvar i er båda? Lätt att självförtroendet ryker när sådana saker händer. MAn känner sig mer osäker när det blir högre hinder för att man är rädd att göra fel. Så var det för mig, jag har börjat komma ur det nu. Men i början var mitt självförtroende i botten, och det nästan fortfarande.

2011-05-05 @ 07:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0