I brist på annat

Så blir det lite humor i bloggen!

Alice, jag och Linnéa går från matsalen.
Jag: Kolla min coola plånbok jag köpte häromdagen! *visar upp min plånbok som ser ut som en uggla*
Alice: Haha den ser ut som en missbildad ren!

Jag står och kollar på Alice och hennes mamma Lotta när dem står och mockar ut sin box efter en tävlingsdag på Udden. En söndag var det.
Alice: Vad är det för dag idag? (Hon frågar det minst 4 gånger per dag)
Lotta: Men Alice nu får du sluta fråga sånt! Det är ju Lördag!
Jag: Hahahhahaha! Lotta det är söndag..
Lotta: Ja juste.

Lotta pratar med mig efter dressyren på Lag-sm.
Lotta: Vad fick du för procent då Joppe?
Jag: 61,67 tror jag.
Lotta: Men det var ju super! Det är ju det bästa du någonsin haft!
Jag: Nej..
Lotta: Jo det måste det vara!

Jag kollar på när Alice rider fram till dressyren på Uddens fälttävlan i våras samtidigt som jag pratar med hennes mamma Lotta.
Alice: Mamma du kan ta spöt.
Lotta: Vill du inte ha vatten då?
Alice: Nej
Lotta: Ja okej *tar spöt*
Alice: Eller nej föresten jag vill ha det lite till
Lotta ropar glatt: Så du vill ha vatten Alice!? :D
Alice tar spöt och rider iväg.
Lotta till mig: Jag tror att det måste vara bra med någon kunnig som hjälper Alice på framridningen, men jag tror inte att dem skulle klara av det. Jag kan läsa Alice utan och innan och vet alltid vad hon behöver.

HAHA Alice och hennes mamma är så roliga!!

Kommentarer
Postat av: Bella Bus

Hahahahahahaha, bland det roligaste jag läst - hahahahaha!!!! :) Kram på dej roliga unge!!!

2011-05-12 @ 22:33:04
URL: http://www.equuscabella.se
Postat av: Amanda

Den nästsista var bäst! Vad är det för solglasögon du har när du rider? Är det några speciella? Letar nämligen efter ett par till mig..

2011-05-14 @ 21:20:04
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0