Provridning

Gjorde en ny kategori också, Provridning, eftersom jag kommer att provrida ganska mycket nu :)
Igår provred jag en jättefin valack som var 8 år e. Casa Grande. Han har gått 125 hoppning. Först så visade ägaren honom lite och efter det red jag. Han kändes jättestor mot Korven! Det gick bra när jag red och när jag hoppade fast det kändes som om jag hade svårt med avstånden men det syntes inte sa mamma och Ann och Evelina. Sedan skrämde vi livet ur alla också när vi hoppade lite stort haha!
Sedan gick vi ner till terrängbanan och skulle hoppa lite där. Han hade aldrig sett ett terränghinder innan men han brydde sig inte någonting! Han hoppade alla små hinder och ett par stora! Någon kombination, coffin, trakhener, nerhopp+stock, stock på backe osv. Han var jätteduktig och tände verkligen till i terrängen :D Han tvekade inte på något och det kändes inte som att det var första gången han var där. Calle som han kallas kändes jättefin och jag red honom tydligen bra, han ser ut precis som Korven fast något kraftigare och 20 cm större! Gillar honom jättemycket och ska prova lite till :)
Idag ska jag prova ca 3 hästar till nere i Blekinge, ska blir roligt!

Kommentarer
Postat av: Joanna

Ska du köpa stor häst? :)

2011-05-20 @ 12:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0