Provridning

Provred tre hästar på väg ner till Skåne. Alla var på samma ställe, typ ett försäljningstall.
Först provred jag ett 9årigt sto som hade haft föl hela livet och var bara riden till och från och ni konstant riden sedan januari. Hon hade gått någon hopptävling och en fälttävlan. Hon hade en härlig inställning och ville jobba hela tiden. I hoppningen var hon jätterolig och tog tag i allting helt själv och samma i terrängen. Dock var hon lite för liten för mig och var mer en tjejhäst. men annars jättefin!
Efter det provred jag hennes dotter Latte som var 5 år och skulle snart debutera 100cm fälttävlan. Hon var också riktigt fin och mer riden än sin mamma. Red runt och kände lite på henne och hoppade sedan upp till 120. Hon var jättefin på marken och rolig att hoppa! Fast jag kände att det inte riktigt klickade ändå, vet inte varför men det kändes helt enkelt inte rätt.
Till sist red jag en vallack som var 6 år och 170 cm hög. Han hade gått 110 hoppning. Han kändes bäst att rida och var helt klart dagens favorit! Lite stark men han hade inte blivit så mycket riden i veckan så det var därför. Hoppade honom upp till 140 och han var grymt fin! Hoppade med världens kraft och spänst och skötte nästan allting själv om man bara höll i han. Han kändes fin på marken också. Ska åka dit och testa honom igen och då ska jag även testa honom lite i terrängen! Roligt!
Vi ringde också på en häst som vi fick tips av från Ulrica. Den vart startklar 130 och utbildad msv dressyr. Ska åka och kolla på den nästa vecka tror jag.
Roligt att provrida tycker jag :D

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vilket var försäljningstallet du provred i? :)

2011-05-22 @ 15:16:56
URL: http://ridersjumping.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHA tjejhäst ;D

2011-05-22 @ 17:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0