Rather than love, than money, than fame, than fairness. Give me truth.

Igår blev det ingen bloggning eftersom blogg.se låg nere som de flesta säkert vet.
Jag har varit i skolan idag och mestadels planerat inför morgondagen för då är det Operation Dagsverke! Det innebär att man jobbar en dag och samlar in pengar till skolor i fattiga länder så att barnen får bättre skolmiljö och utbildning. Detta året går pengarna till Nepal och norra Indien. Jag och några kompisar ska står på köpstaden och sälja kakor, kläder och andra saker. Jag gillar faktiskt välgörenhetsjobb. Det känns så bra när man gör något roligt för att kunna förbättra för någon annan. Jag vet att det kommer bli kul imorgon och att vi kommer sälja massor :)
Tidigare år har jag varit på en camping vilket var hemskt eftersom det var storm och det fanns inget shelter och förra året stog jag i Kalmar och skramlade med en bössa.
Jag tycker att pengarna borde gå till barn i fattiga länder som inte får mat eller vatten, eller länder där det är krig. Jag tycker att det är där det behövs mest för där är det fler orättvisor än i en skola även fast utbildning är viktigt.
Jag har faktiskt tänkt på en sak, r utbildning verkligen så blodigt allvar viktigt egentligen? Tänk er själva, när ni ligger på dödsbädden och tänker tillbaka på ert liv. Kommer ni då vara mest nöjda över ett MVG i skolan eller att ni reste runt i världen hittade er själva och gjorde precis vad ni ville? Kommer ni då vara nöjda över att ni fick en bra utbildning som gav er ett tråkigt jobb med mycket lön eller att ni gjorde något kul av eran skoltid och sedan satsade på något helt amazing men som inte gav er så mycket pengar, en fin bil eller värsta lyxvillan?
Vad värderar ni mest, mycket pengar, fint hus och fin bil och sedan en stor ånger för att ni inte gjort det ni verkligen ville eller oändlig lycka och kärlek när ni gjort det ni velat och följt era hjärtan, skaffat riktiga vänner för livet och hittat personen ni verkligen är dock med en mindre fin bil och ett mindre fint hus i andras ögon? Värt att tänka på ska ni veta!
Jag skiter i det mesta och följer mitt hjärta, vill inte ångra något när jag dör minsann! Kom på att jag skulle skriva hur sød och härlig och cool Caroline var, så nu gör jag det ;)
Nu ska jag duscha och baka lite mer, see you!

Kommentarer
Postat av: MAJA

super bra blogg! :)

2011-05-10 @ 13:43:23
URL: http://mturesson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0