Tävling Hermanstorp 14/5

Jag är både väldigt missnöjd och nöjd med dagens tävling.
Dressyr:
Red kanske fram något för kort. Korven kändes fin men han var lite för känslig i munnen tycker jag. Visade upp honom riktigt dåligt när jag red runt banan för han var väldigt spänd då. Men inne på bana tycker jag han kändes bra på allt utom längningen i traven. Vi fick iaf 62% och 56 straff, lite snålt tycker jag för det var en bra uppvisning trots att jag red fel väg.
Låg sist efter dressyren, haha!
Hoppning:
Nolla hur lätt som helst, det gick lite fort men det var roligt och han hoppade jättebra!
Terrängen:
Kändes bra när jag red fram och allt kändes fint tills första hindret då han stoppade helt utan anledning egentligen, jag såg inget avstånd men det var en kulvert som var högst 90 och då tyckte jag att han kunde bjuda på sig lite.. När jag kommit över 1an på andra försöket så stoppade han på 2an också som var lite större, efter det blev jag sur på honom och red som en galen tysk mot alla hinder på resten av banan! Kände att jag bara avr tvungen att vinna över honom i terrängen så jag struntade i hur det såg ut. Han kändes jättefin resten av banan även fast han var lite tittig, men han hoppade alla stora hinder och någon lite svårare kombination utan att tveka! Men sedan kommer den där j*vla coffin, detta var dock en liten en men såklart stoppar han där också. Kan bero på att jjag kortade upp honom ganska mycket innan för att få plats (det var en trekombination) och då kanske han kände att jag sa till honom att stoppa, vet inte men jag blev lite förvånad eftersom den såg precis ut som den vi har hemma fast mindre! Fick över honom på andra försöket och sedan hoppade han resten av banan felfritt! Han backade dock tre gånger på nerhoppet i vattnet, också en såndär dum grej men jag fick över honom.
Efter terrängen var jag så grymt besviken. Jag blev först arg eftersom han hoppade på alla svåra hinder men stoppade på de lätta, sedan nöjd över att han ändå hoppat det svåra och så höll det på lite. Blev sedan ledsen över hur dåligt jag red, eller hur fult det såg it iallafall.
Nu känner jag mig mest nöjd, jag fick runt honom och vann över honom. Stoppen kändes lite som i Gärds och ute på banan var han lite som i Runsten förra året då jag trilla av i terrängen.. Han har kapaciteten till att hoppa dessa hinder och han gör det hemma hur lätt som helst, tror dock att det har ed rutinen att göra. Han har ingen rutin och jag har inte så mycket rutin och då blir det ju såhär. Som sagt är jag nöjd över att vi kom runt!
Nästa helg ska vi till Dagstorp, skulle hoppat en 1* där men har nu bytt till 90 så att vi ska få lite självförtroende och bara känna att det är lätt! Sedan ska vi åka iväg och träna på någon terrängbana långt bort så kanske hans tittighet på nya ställen försvinner.
Kommer att halvt lägga denna tävlingen bakom mig men jag kommer också att ha kvar den i minnet eftersom att vi faktiskt kom runt.
Tur att Korven är så härlig att hantera trots att han kan vara lite jobbig på tävlingar i just hanteringen, han är ju en ängel hemma och så söt så man dör haha ;)

Kommentarer
Postat av: Tove - Ridsport & Foto

Vad trist! Men jag tycker det är bra att du är nöjd, ibland måste man se mer på det man faktiskt åstadkommit och inte det man misslyckats med...

Ha det bäst!

2011-05-15 @ 15:24:31
URL: http://londoninmyheart.blogg.se/
Postat av: Elsa

Hahahaaa, "galen tysk", klockrent skrivet! x'D Det är alltid tråkigt när det går dåligt, men man lär mycket av det också. :) Bra kämpat.

2011-05-18 @ 15:33:28
URL: http://wallstreet.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0