Tävling Kalmar HSK

Var och tävlade igår, sista omgången i Div 1 som gick i Kalmar. Udden hade 2 lag med.
För mig gick det bra. Dåliga resultat men jag är jättenöjd.
I förklassen som gick i LA hade jag ett nerslag på ett räcke. Jag tar på mig det helt eftersom att jag tog tag i honom och kortade när vi egentligen låg helt rätt. En miss ifrån mig alltså! Annars var rundan jättebra. Jag hittade verkligen tillbaka till flytet jag hade innan olyckan och allt kändes jättebra. Korven var inte ett dugg springig eller jobbig och han skötte det mesta själv och hoppade jättebra!
I lagklassen som också gick i LA hade jag två ner. Det första i en kombination där jag bara kortade och kortade till ingen galopp fanns kvar så han rev insprånget, tar på mig detta helt och hållet också. Det andra nerslaget var i slutet av banan och det var mest otur. Helheten var grym och Korven hoppade så sjukt bra så jag trodde jag skulle flyga av på varenda oxer!
Alla andra i mitt lag nollade och det räckte enda till en vinst då vi var enda laget med tre nollor!!! Asgrymt verkligen! Vi vann inte bara denna dagen också utan vi totalsegrade även i vår zon! Hur grymt är inte det!? :D Så det blev två ärovarv för vår del! Korven älskar sånt, haha öronen framåt hela tiden! Förutom 2 blågula rosetter så vann vi 3 plaketter, täcke, glasstaty och en clinic för valfri känd tränare. Helt grymt var det verkligen, alla var så glada!
Det andra laget ifrån Udden kom trea i lagklassen och det var ju inte heller så värst dåligt!
Grymma var vi verkligfgen och nästa år blir det ELIT för ponnybarnen!!

Kommentarer
Postat av: marre

jag måste säga att jag diggar dina solglasögon B-)

2011-05-09 @ 21:33:43
URL: http://dressyrponnie.blogg.se/
Postat av: Ozzy

vad var det för olycka?

2011-05-10 @ 20:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0