Dagens ridpass 5/4

Hopptränade idag för Mats. Det var riktigt länge sedan, stackars Mats han måste ha saknat mig!
Det gick både bra och dåligt men på det stora hela är jag riktigt nöjd! Korven var jättetjurig vilket han tydligen varit tidigare idag när hovslagaren var där och när jag gjorde iordning.
Han var fin när jag red fram, precis där jag vill ha honom men kanske något seg. När vi sedan började att hoppa på¨en liten volt så bröt han ut och blev jääättepigg och lite tittig och så och han var likadan när vi hoppa lite linjer senare. Han stannade lite när vi skulle hoppa en serie, mest av tjurighet och lite för att jag inte såg något avstånd. Sedan red jag lite med ett spö och hoppade ett hinder på volt och efter det var han snäll igen, fast fortfarande arg!
Han stannade ett par till gånger på en linje med tre oxrar, av ren tjurighet igen och jag hittade inget avstånd här heller. Då fick jag sparka på lite och efter det hoppade han jättefint!
På det stora hela hoppade han väldigt väldigt bra och var precis som jag vill ha honom minus tjurigheten. Kan inte säga varför han var tjurig, hästar är också individer och detta var inte precis en Korven dag helt enkelt!
När vi kom till stallet igen så fick han massa äppeljuice så då blev han lite småglad igen, imorgon får jag fjäska lite för honom ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0