Dagens ridpass 8/7

Korven fick ridas ut en runda med lite galopp och skritt. Han var grymt pigg! Naiomi fick hoppa i paddocken, lite enkla linjer och så inte spec högt utan ville mest få fina språng. Hon var jättefin och väääldigt pigg och hoppade bra bara jag håller ihop henne och ger mycket eftergift. Hon är lite speciell att hoppa så jag måste lära mig lite bättre :) Red också en 5 åring idag som heter Darling. Hon fungerar inte i verksamheten eftersom hon stegrar med allehopa så jag ska rida henne nu i helgen och försöka få bort det. Red henne igår också och då höll hon på lite men ingenting idag. Kan vara för att jag inte sitter och sågar henne i munnen hela tiden och att jag sparkar på framåt om hon stegrar/försöker stegra medans de andra mest drar ännu mer i munnen som straff.. Men idag var hon alltså snäll, dock är hon ganska störd inne, hon saknar sin flock typ så hon är helt vild haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0