Schabrak efter tvätt

Mycket schabrak nu men det är la kul? ;)
Det är jätteolika hur olika schabrak blir efter tvätt. Har många Hööks schabrak och de flesta har tappat jättemycket form och färg efter tvätt. Tror att jag bara har ett som hållt bra efter jag tvättat det. Det är inte så kul att tävla i schabrak utan passform och som är missfärgade så jag blev jätteglad när jag fick mitt equilline schabrak från Cheval för jag tänkte att dyrare schabrak håller bättre efter tvätt. Men första gången jag tvättade mitt equilline blev jag jättebesviken, det hade krympt lite och satt inte lika bra och så, skit tänkte jag för man vill ju inte betala 700 för schabrak som inte håller i tvätten. Men efter andra och tredje tvätten blev det schabraket som nytt igen! Fick tillbaka sin form och nu känns det och ser ut som det gjorde när jag fick det, jättebra! Mit dyon schabrak var inte lika dyrt men det har hållt jättebra tvätt efter tvätt, samma med mitt exclusiv.
Jag försöker att inte tvätta mina schabrak så ofta, iallafall inte dem som jag använder på tävling. Just för att jag inte vill att de ska tappa form eller färg, oftast har man ju lite dyrare schabrak på tävling också och man vill ju heller inte köpa nya sånna hela tiden bara för att man tvättat sönder dem. Så jag använder bara mina finare schabrak när jag tävlar och ibland hemma, och jag tvättar dem inte alls mycket för det behövs inte om det inte varit lerigt på tävlingen eller smutsig häst osv. Tror jag använde mitt dyon schabrak 7-8 gånger innan jag tvättade det första gången.
Men till ämnet nu då, mina två dressyrschabrak som jag använder hemma är båda från Hööks och nu har dem vart jättesmutsiga och blöta eftersom det varit så regnigt och lerigt senaste veckan så idag har dem blivit tvättade och jag tänkte "fasen nu kommer jag ha två fula och dåliga schabrak att rida i.." men så fel jag hade! Båda såg som nya ut och hade varken tappat färg eller form. Så bra! Så nu är jag glad på mina fina dressyrschabrak.
Det är dessa två schabraken jag har från Hööks, de enda som hållt riktigt bra efter tvätt.
Vilka schabrak tycker ni håller allra bäst efter tvätt? :)

Kommentarer
Postat av: majja

helt klart exlusiv! :)

2011-07-19 @ 16:44:43
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/
Postat av: majja

helt klart exlusiv! :)

2011-07-19 @ 16:44:44
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/
Postat av: Elin

Equiline :)

2011-07-19 @ 21:33:00
URL: http://prekness.blogg.se/
Postat av: Annika

Det finns inte många, men mitt Horze ser precis ut som när jag köpte det! :)

2011-07-20 @ 11:41:02
URL: http://guardiani.blogg.se/
Postat av: patricia matsson

eskadron håller form och färg jättebra :)

2011-07-25 @ 18:57:54
URL: http://patriciam.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Mia Rs man kan tvätta dom hur många gånger som hellst dom tappar aldrig färg lr form dom ser nya ut, flera som haft dom i 10 år o dom är fortfarande som nya! :)

2011-07-27 @ 23:39:16
Postat av: Ebba

Hööks schabrak håller bäst efter tvätt! ;)

2012-03-08 @ 09:23:25
URL: http://ebbathorstensson.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0