Hos vetrinären

Vi körde ut till en vetrinär i trekanten, han är även kotknackare vilket är jättebra eftersom man egentligen ska prata med en vetrinär innan man anlitar kotknackare.
Det gick bra där och vi fick reda på vad vi ville. Korven hade spänningar i ryggen och nacken samt att hans bäckene var snett, spänningarna i ryggen hade kommit p.g.a att det snea bäckenet hade tryckt på ryggkotorna. Det som hade orsakat det snea bäckenet var smällen han fick när vi landade mitt i hindret på Lotta Björe träningen, det hade dock inte blivit någon smäll alls om det varit säkerhet skollor...
Iallafall så knäckte Jörgen, vetrinären/kotknackaren, till Korven i nacken, rycken och bäckenet och dessutom så laserbehandlade han Korven. Han tyckte förövrigt att Korven var en riktigt fin häst med härlig personlighet som alltid var på g! Sånt är kul att höra.
Nu ska Korven vila tills på lördag, sedan ska han skritta i 7 dagar och efter det får jag rida helt vanligt fram till återbesöket som är om ca 3 veckor.
Jag gillade Jörgen, han hade bra hand med hästar och hade väldigt bra koll hela tiden, han kollade alltid på Korven öron och ögon samt var väldigt lugn och klappade mycket, han var riktigt duktig!

Kommentarer
Postat av: ida

hej! jag undrar lite bara, för min häst är väldigt stel och vi tror att han har något liknande som din hade, vad heter vetrinären och du skulle inte kunna ge mig telefon nr till honom? :) har letat runt lite och hittar ingen som känns bra :/

2011-03-19 @ 18:31:55
URL: http://idashastvarld.blogg.se/
Postat av: josefin

vad heter den verinären?

tror vi har samma :)

kram!

2011-03-23 @ 21:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0