Ryttare i fälttävlan

Jadå, det er still miss Caroline från det jävla Danmark, nu har jeg tänkt lite och chosen mit topic for denna afton.
Multistar Scan - Micha - och jag til Nordisk. Sötnos.
De fleste som kender mig vet, at jag til Nordisk i 2010 fick 25 straf i terrängen för jävla dangerous riding. Om jag inte hade fått dom, hade jag och min ponnis, Multistar Scan, fått bronze individuelt. Det är en ändra sak, men jag måste säge det för att resten är = any kind of sense. Jag var en av de 1:e i terrängen, och da jag kommer ned av en sti til 6ab, har de jävla människor parkeret en kran och en ambulans på denna vägen! Där är et moose-fence på mig högra sida och träder på min venster sida, så jag måste lixom skriga som fan, att jag kom ned av denna väg. NO-ONE answers, så jag skriger förtf. och traver förbi dom två maskiner. = 25 straff.
Okej, men altså var det bara för at ha ngt at perspektivera til om lidt.
Til tävlingen i Gärds, startade jag min 1:e 1* på häst, och därfor startade jag först i terrängen typ 16.59. Altså hade jag jättemycket tid til at se ponniser och sån båda lördag och söndag.
Och då måste jag erkänna att jag var jätterädd indimellan. Ryttare som inte kan ramma hinderne, som inte tar upp hästen/ponnyen föra hinderne - la dem springa hele vägen henimot. Hästar och ponnyer som inte har doms förben foran sig - framåt - i hoppat, men som lixom pulls their front legs backwards i hoppat.
Och dét förstår jeg inte ikke får anmärkninger för dangerous riding. Det är netop dom ryttare och hästar som styrter och gör salto i terrängen.
Picture is of course bad luck for a very good rider and horse.
It just shows exactly the front leg which has been pulled backwards
instead of up in front of the horse.

Jadå, jag kan inte tro, att jag är dän enaste med dom tankerne. Vad tyckar ni om dette?
Det händer självklart oxå i hoppning, men det är inte nära så farligt som på terrängen.
Caroline

Kommentarer
Postat av: Frida

Bra inlägg!:)

2011-04-27 @ 17:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0