Sadel

Båda mina sadlar är från Hööks. Min dressyrsadel är en lite billigare syntetsadel och min hoppsadel är en lädersadel av deras dyrare modeller.
Min hoppsadel är av märket Gold Medal, den är lite specialgjord för fälttävlan då den är lite mera close contact och mer flat än andra sadlar. Nu säljs den inte längre men den har lite efterföljare. Sadeln är väldigt skön att hoppa och rida terräng i dock är den lite för hård för att sitta och rida dressyr i. Jag tycker att jag får bra kontakt med hästen med denna sadel. Om ni tycker om prestiges sadlar tycker ni om denna sadel, den känns precis som en prestige att rida i!
Min dressyrsadel säljs fortfarande tror jag. Den är väldigt mjuk att rida i och min har format sig efter min rumpa så jag sitter jättebra i den. Det enda minuset med den är att den är varm på sommaren och ganska ful.
Ingen av mina sadlar är specialanpassade till Korven. Men jag har inte märkt att dem ligger dåligt eller trycker någonstans. Jag tycker att det är viktigt med anpassad sadel men i många fall går det till överdrift och människor letar och letar efter den perfekta sadeln och bryr sig bara om hur sadeln är och sadel hit och sadel dit istället för att koncentrera sig på själva ridningen. Leta efter en bra sadel men leta inte ihjäl er efter den perfekta för den kommer inte vara perfekt forever ändå!

Kommentarer
Postat av: Elin

Kan itne du ta lite fler bilder och lägga upp på Korven såd et inte alltid är samma? Kan vara när han bara står i stallet eller hagen ;)

2011-04-22 @ 23:04:51
URL: http://horzeriders.blogg.se/
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

Glad påsk alla glada små kycklingar (:

2011-04-23 @ 08:14:19
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0