Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it. Because nobody else will. Like when someone comes into your life and half of you says you're nowhere near ready, but the other half says: make her yours forever

Idag har det varit en jättekonstig dag. Massor av skratt men i slutet av dagen så grät alla typ av olika anledningar. Jag hade dock inget att gråta för så jag gjorde inte det, var bara arg men det är typ fixat nu. Måste bara prata med lärarna imorgon igen. Blev väldigt arg!
Nu fick detta bli ett åsiktsinlägg och inte ett vardagsinlägg som det var tänkt.
Jag förstår verkligen inte hur blind en skola kan vara? Idag på en lektion blev en kompis väldigt ledsen för gamla saker revs upp. Så hon satt och grät väldigt mycket resten av dagen. Två lärare brydde sig, en som hade lektionen och en annan som förstog att något var fel. Vi satt med Sarah som var ledsen i cafét och tröstade henne sista timmen i skolan och 10 st lärare gick förbi men ingen brydde sig. De bara kollade på oss, skämtade och frågade om vi var trötta. TIO lärare, rektorn och VDn på skolan gick alltså förbi och INGEN brydde sig! Ingen frågade en s vad som hänt?
Då undrar jag bara, är det något fel i deras psyke? Behöver dem nya glasögon? Det kokar verkligen inom mig. Hur sjukt blinda kan dem vara?
Sitter man med en av skolans datorer i cafét, har mössa i matsalen, skor inomhus eller låter för mycket blir det ett jävla liv på alla lärare, samtal med rektor och ibland t.om samtal med föräldrar. Men när det sitter en elev i cafét och gråter, nej storgråter så bryr sig ingen!
Det är lärarnas ansvar att vi ska må bra på skolan. Det är deras ansvar att vi ska tycka det är skönt att gå till skolan för där kan man alltid få stöd osv. Och detta tjatar dem t.om om, att skolan ska vara jämställd och ingen ska vara utanför eller ledsen, dem skryter med att vår skola är så bra på detta. Men icke! Dem bryr sig inte ett dyft om de viktiga sakerna! Inte ett jävla skit bryr dem sig! Ordningsreglerna håller dem strängt på men saker som välmående bara struntar dem i!
Jag blev så sjukt sur idag så jag nästan började gråta. Har pratat med ett par lärare om det och imorgon ska detta tas upp igen, med ALLA lärare. Fan vad jag är arg nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0