Dagens ridpass 12/2 Ride Up

Började med dressyr på morgonen. Jag red verkligen asdåligt och resultaten blev därefter! Jag hade långa tyglar och fick därmed honom inte till arbete riktigt, formen blev öppen och han blev ganska olydig eller så, lyssnade inte på min hjälper i trav eller galopp. Programmet gick sådär, det enda som egentligen var bra var skritten resten var skit rent ut sagt, jag är nöjd eftersom det var första gången jag red det och så men ändå väldigt missnöjd med min dåliga ridning och sits. Bara att ta nya tag nästa gång och träna en massor! Ska rida för Ulrica nu i veckan och hon ska även få rida honom och hjälpa mig. Det var Anne Persson som dömde dressyren, hon tyckte att Korven hade väldigt fina grunder, bra grundsteg och så, men att han skulle stärka upp baken så att han kan komma till arbete i en bättre form samt kunna länga traven mera och bli mer flexibel i galoppen. Hon sa även att jag skulle korta tyglarna och ta fram handen mera. Jag tyckte precis som hon, vet att vi kan mycket bättre än vad vi visade idag men de hon sa ska jag såklart ta med mig eftersom att allt var sant! Så nu blir det bara att träna träna träna! Massor av styrka osv.
Hoppningen däremot gick jättebra! Fick bara något dåligt språng på framhoppningen. Han kändes mycket finare än i tisdags för han var lite lugnare. Att hoppa banan gick också bra, han blev väldigt stark dock och det gick väldigt fort, det kändes iallafall bra. Ibland när det går fort och så kan det kännas som att hästen bara hoppar på fart men så kändes det inte nu utan han hoppade igenom sig fint och fixade ut allting själv. Bosse som dömde hoppningen var också nöjd och tyckte det såg väldigt bra ut, är Bosse nöjd är jag nöjd haha! Nej men han var sjukt fin faktiskt.
Så nu ska jag ta med mig allt detta och bara träna! Nästa Ride Up är om en månad och då ska vi vara ännu mer fit for fight inför säsongen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0