Benskydd

Har ett par benskydd som jag använder hela tiden, dag ut dag in på alla hästar jag rider.
De jag pratar om är mina veredus olympic! Seriöst världens bästa skydd! Jag har bara framskydden dock. Kvalitén är strålande, mina är ganska repiga men alla sömmar och spännen osv ser ut som nya. Skydden är jättelätta att göra rent, bara ta en våtservett och torka av så ser dem nya ut! Dessutom sitter dom jättebra på benen, man behöver inte spänna åt hårt utan dem sitter där dem ska. Jag har storlek S, minsta storleken, men mina skydd har jag haft på både b, c, d ponny och storhäst, visst var dem i minsta laget på häst men det gick. Älskar dessa skydden, kommer aldrig byta ut dem!

På bak använde jag tidigare veredus young jump. De satt väldigt bra men var väldigt svåra att få rena och dessutom blev dem smutsiga lätt.

I terrängen har jag vanliga terrängskydd från Hööks. Tycker att dem är bra och helt klart värda sitt pris! Både fram och bakskydd sitter väldigt bra och kardborren är bra, dock tejpar jag alltid skydden i terrängen för att vara helt säker!

Boots använder jag när jag hoppar med broddar. Då har jag alltid professionals choice! Lätt de bästa! Dem har en sjukt bra passform och glider aldrig runt! Mina 3 par har hållt jättebra, fast kardborren har trillat av en gång på de äldsta bootsen och de är över 3 år gamla och användes 24/7 eftersom jag hade dem i hagen. Har alltså 3 par, gröna, blåa och orangea! Korven har storlek medium, jag tycker de är väldigt små i storlekarna. Numera har Korven showmasterboots från hööks i hagen.


I hagen har Korven stallbandage ifrån Hööks. Det är dem bästa nu på vintern för de skyddar bäst mot brodd eftersom de är så tjocka! Han har på alla 4 benen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0