Dagens ridpass 28/1

Carisma vilade, får inte tag i henne i lösdriften/hagen längre -.- ska se om vi kan fixa en stallplats åt henne..

Korven fick gå på promenad, masserade hela honom i 20 min innan och han slappnade av i hela kroppen, han var också helt fräsch så imorgon kan jag äntligen rida igen!

Fick dock rida två storhästar idag! Min dressyrtränare Ulrika har en 4 åring som ska hoppas in, så idag fick jag hoppa honom :) Han heter Lackento, efter Cardento. Han var jätteduktig! Hoppade som han aldrig gjort något annat och brydde sig inte om något, härlig häst är det verkligen! Det var dessutom andra gången jag red han och jag tyckte det gick super :) Ska se om jag hittar film så ska jag lära mig lägga upp det här ;) Han är till salu nämligen!

Sedan fick jag också rida Ocki Docki, valack född 2006 efter Ockeanos som nu rids av Jan Brink. Ocki är hoppad ett par gånger och har varit ute på Pay and Jump, han är också utbildad LA dressyr. Det var första gången jag red honom och det gick sjukt bra! Helt underbar häst som passar mig perfekt! Han är ganska lättriden och har väldigt lätt för allting, pigg och busig är han också!  Först fick jag hjälp av Ulrica på marken och sen hoppade vi lite, hoppade ca 1 m och han var så fin! Otroligt rolig att hoppa för han skötte allting helt själv, och så tycker han det är så kul så han bockar efteråt hela tiden, bus häst tihi! Hade ett leende på läpparna hela tiden, så kul var det!  Ocki var verkligen en häst för mig, får se hur detta blir.. Ska tjata lite på sponsorn ;) Ska få rida honom imorgon igen och förhoppningsvis fler gånger! Måste ju faktiskt lära mig att rida storhäst nu dessutom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0