Hästarna kommer alltid först

Känner ni ibland att ingen skulle kunna förstå hur ni verkligen brinner för hästar?

Det känner jag, ingen av mina vänner eller familj kan nog riktigt förstå varför jag hellre är i stallet istället för att gå på stan eller något annat, hur jag kan välja en tävling framför en fest, aldrig. Jag förstår samtidigt inte varför dem väljer bort stallet för att gå på stan. Så här har det alltid varit för mig, jag har länge haft ett brinnande intresse för hästar och ridning som särskilt min vänner inte förstått, inget om om dem men tidigare fick jag väldigt ofta höra hur arga dem var på mig för att jag valde bort dem, men det har alltid varit en självklarhet för mig att alltid fixa stallet innan vänner, att hästarna alltid kommer före.
Trots att många av mina vänner är hästintresserade och har häst så förstår dem inte och jag tycker faktiskt att det kan vara väldigt jobbigt, tänk er själva hur det är att få ett argt SMS om hur jag svikit dem.. Jag kan känna mig som en väldigt dålig vän ibland, när jag väljer hästarna före, men sedan tänker jag att det inte skulle göra så mycket om dem lämnade mig för det, jag skulle ju ändå alltid ha kvar Korven. För där ligger verkligen skillnaden, han skulle aldrig göra något sånt, aldrig! Darför är han min allra bästa vän, darför kommer han alltid först! Och jag bryr mig verkligen inte om någon blir arg eller besviken på mig för det, dem skulle ändå aldrig förstå. 

Korven och jag har verkligen kommit varandra nära, jag känner det. Jag kan känna att vi är ett och att vi hör ihop. Varje gång jag ser honom känner jag ett rus i kroppen, det är stolthet och lycka jag känner. Tänk att han verkligen är min, denna perfekta varelse skulle jag göra allt i världen för. För Korven är bäst! Kommer aldrig mer hitta en sådan speciell häst som han och jag kommer aldrig komma en häst så nära!
Obeskrivligt hur mycket jag älskar dig<3

Kommentarer
Postat av: Cornelia K

håller helt och hållet med dej!!

De sista meningarna var sjukt fina och det är så man ska känna för sin häst och det är så det ska vara :D :D en kille som du skulle man ha ;)

2011-01-27 @ 17:41:08
Postat av: Amanda

Sant.. förövrigt är en häst ett liv, ett ansvar som inte fixar mat och exempelvis borstar sig själv.. Härligt att ni verkligen har ett så starkt band till varann! :)

2011-01-27 @ 17:48:17
URL: http://iamequestrian.blogg.se/
Postat av: Elin

Väldigt bra skrivet och håller verkligen med om det! ;)

2011-01-27 @ 17:57:47
URL: http://fredriksbergsnobel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ni passar så bra ihop, du och Korven :)

2011-01-27 @ 18:34:01
Postat av: Madde

Oj! Glömde skriva namn :P

2011-01-27 @ 18:34:29
URL: http://ricos.blogg.se/
Postat av: Jessika

Jag håller med, ibland när jag rider och det går riktigt bra och allt känns toppen kan jag liksom tänka: "Vad sjutton gör folk som INTE håller på med det här!?". Hästar och ridning är verkligen livet!

2011-01-27 @ 19:15:04
URL: http://www.enryttare.blogspot.com
Postat av: Erika

fin blogg. :)



Jo de är nog så för många.

Ingen i min familj förstår heller hur pass mycket jag brinner för hästarna.



Men jag vet hur pass mycket jag gör de.

Och jag kämpar för o nå dom mål jag vill uppnå.

2011-01-27 @ 19:17:56
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja det går verl´kligen inte att beskriva den känslan man har för hästarna. Man måste verkligen uppleva det för att förstå det! Sen när man tänker på alla som inte håller på med hästar brukar ja alltid undra vad fan dom brinner för lika mycket som man själv brinner för hästarna! känns som ens eget liv har så större mening på något sätt :p andra människor typ joobbar (skolan?), kommer hem, käkar sover, jobbar osv. liksom de har inget som är så mycket viktigare i sitt liv än en själv.

2011-01-27 @ 20:29:42
Postat av: Sofia

haha deep stuff ;) men du fattar haha!

2011-01-27 @ 20:30:36
Postat av: Astrid Ji

Förstår precis hur du tänker, vet inte om vi känner desamma men känner igen mig i varje ord du skriver, när ens kompisar frågar om man ska med på fest och ens svar blir "nej jag ska till stallet/har träning etc" och man får den där blicken som visar hur irriterade dem blir.

Detta är verkligen ointressant men exempelvis mitt ex som inte var ett dugg intresserad av hästar, han kunde verkligen inte förstå och var så fruktansvärt arg när jag var mer i stallet en med honom. Nu skulle jag aldrig kunna vara med någon som inte intresseras av det. Hästarna går alltid först, och upplevelserna med dem är oslagbara. Dom dömmer inte, dom snackar inte skit och blir inte arga på en om man inte gör fel. Jag har så fruktansvärt svårt att lita på människor så stallet har blivit något självklart för mig.



Keep it up, och fortsätt hålla på med hästar, trodde ärligt inte det fanns killar som tänkte så som du gör.

2011-01-27 @ 20:35:37
URL: http://astridji.blogg.se/
Postat av: NH-experten.

Fast eftersom du har pelham på din häst mår han nog inte särskilt bra. Han är antagligen inte lycklig över att ha dig som ägare, så skriv inga vackra texter som hästen inte uppskattar.

2011-01-27 @ 21:21:38
URL: http://nhexperten.blogg.se/
Postat av: paula herre

säger som alla andra här, håller med dig fullt!

Jag tycker dock de är sjuktkul att shoppa osv men jag skulle aldrig låta min häst stå bara för att jag känner mig tvingad att med en kompis. Dom får faktiskt ta och acca mitt intresse ;)

Min häst går faktiskt före skolan, kanske inte så bra men hon gör verkligen de. Åker liksom upp till henne rider osv, även om jag har ett prov att plugga till.. för de kan jag ju alltid göra senare ;D



"Keep it up, och fortsätt hålla på med hästar, trodde ärligt inte det fanns killar som tänkte så som du gör" - hon tog orden ur munnen på mig!

2011-01-27 @ 21:24:19
URL: http://enligtpaula.blogg.se/
Postat av: emma

håller helt med :)

2011-01-27 @ 21:24:21
URL: http://pegasusnowie.blogg.se/
Postat av: emma

http://pegasusnowie.blogg.se/2011/january/hiss-1.html#comment <-- läs, ett inlägg om dig!

2011-01-27 @ 21:33:43
URL: http://pegasusnowie.blogg.se/
Postat av: henke och tilda

bra skrivet håller med helt och hållet !

vi har frågestund på bloggen om du vill fråga något :)

2011-01-27 @ 21:57:31
URL: http://henkeochtilda.webblogg.se/
Postat av: Sandra

känner igen mig helt och hållet, vänner som tycker att man sviker dom för att man hela tiden är upptagna med ''hamburgare''. själv tar jag inte åt mig om någon kallar min häst hamburgare osv men just det att ingen förstår hur det är att ha en äkta vän som alltid finns där och väntar efter skolan..

2011-01-27 @ 22:30:23
URL: http://hoppryttarnas.blogg.se/
Postat av: Denice :)

Jag tänker precis likadant :) Jag fattar inte heller hur man kan välja bort stallet för att gå på stan och inte ha alls lika kul. Och tävlingarna är höjdpunkterna i mitt liv <3 Det är det jag lever för, känslan innan - pirret i magen, komma in på banan alla blickar på just dig. Så härligt det är :D Och känslan efteråt efter en lyckad runda, glädjen. Den är obeskrivlig :D Skulle aldrig någonsin skippa en tävling eller träning för att gå på fest eller i stan ;) Inte heller skulle jag skippa om det är en av de dagarna då man bara ska skritta, mysa och älska sig häst, för det är trots allt det viktigaste ;D <3

2011-01-27 @ 23:01:36
URL: http://ponnysmurfarna.blogg.se/
Postat av: nina

En del har svårt att förstå vad en häst verkligen betyder för än, det är ju en bästa vän, partner, tävlingskompanjon, någon man delar allt med i vått och torrt, en lärare, en som tar hand om en och hästen är nästan som ett barn för en med. INte på det sätt att man talar bebisspråk men man måste ju ta hand om dem och de är helt beroende på än själv. Det är väl ganska självklart att man väljer en häst liv och välmående framför en dag på stan, tror man i längden uppskattar stalldagen mer än shoppingrundan, kärlek och värme från hästen är viktigare än materiella ting! Jag håller med dig, jag är nästan aldrig med kompisar även om jag har många. =)



TILL NH-"EXPERTEN":

Om du vore expert vilken ingen människa är, så skulle du inte kommit med en så okunnig kommentar, tänker inte ha någon jävla debatt med dig för du är på tok för okunnig och inkompetet för det, läs på lite fakta.

2011-01-28 @ 10:14:46
URL: http://brahastfakta.blogg.se/
Postat av: Linn

Fint skrivet!

2011-01-28 @ 19:28:09
Postat av: cornelia

aww Vad gulligt :')

2011-01-28 @ 22:39:12
URL: http://coches.blogg.se/
Postat av: cornelia

nh experten, vilken expert verkligen..

2011-01-28 @ 22:40:04
URL: http://coches.blogg.se/
Postat av: ISABEL

Vad som än händer Jakob, kommer du alltid vara min andra halva.

På senaste tiden har vi väl inte dragit jämnt någonstans & ärligt talat mest irriterat varandra än att ta glädje av varandra.

Minns du i somras när vi var varje dag? Våra heldagar i stallet & alla våra filmkvällar? Våra turer till lekparken? När vi va hemma hos mig & råkade sno nästan all mammas cider & jag blev full? När vi planerade att komma fulla till skolan? När vi släppte Pamela i ridhuset? Våra nattliga promenader? När du ringde Rikard & sjöng sexbomb? När vi väsnades så mycket på vägen så att mamma vaknade & ringde & fråga vad vi höll på med? När du lånade mammas päls när vi skulle slänga alla ciderburkar? När du blandade kaffet & colan med Smirnoff? När det såg ut som om jag hängde katterna i stallet? Alla filmer vi spelat in? Alla Abba sånger vi sjungit & självklart "Heaven is a place on earth". När vi skulle bädda din säng? När jag skrek åt dig att ligga upp o ner så du inte skulle somna? Hur du näst intill puttar ut mig från sängen & tar mina kuddar? När vi var fjortisar på halloweenfesten? Alla våra parodier på "Hjälp!". Eriks kuddar.... Omegle! När du kom hem till mig dagen efter den där festen & fick mig upp ur sängen? Jakob, det är sådant som inte försvinner, ok?



Men kanske är vi på olika nivåer i livet nu..

Jag önskar att det inte vore så & jag byter verkligen inte ut dig mot Sarah & Felle. För din plats kommer ingen någonsin kunna ta. Sarah & Felle är visserligen världens bästa & finaste människor, men din plats, nej den kommer de aldrig kunna ta. Ingen kommer kunna ta den platsen i mitt hjärta som du har. Den är din föralltid Jakob.



Jag accepterar att du tar hästarna först. Ärligt talat har jag klagat någon gång innan i Onsdags? Nä. Jag har jämnt försvarat dig. Men grejen är att du inte borde säga så mycket, som du själv vet att du inte kommer kunna hålla. Sen okej om det ändras någon gång, men då kan man ju säga till & inte meddela först när man ringer fem minuter innan man ska fara att det inte går & faktiskt ge en riktig förklaring. Vi erbjöd ju så mycket men sen när du sa nej & vi frågade varför sa du bara "därför". Då känns det ju som om du inte vill vara med oss? Jag förstår att du blir sårade när vi blir sura, men du själv blir ju så sur om man inte kan? Vi måste också få vara besvikna ibland.

Jag har ju sagt att jag blir så förvirrad när människor gör så.



Innan du flyttade, & den dagen du flyttade - du fattar inte hur mycket jag grät. Jag låg & min säng & skakade av gråt för att vi inte skulle bo 800m ifrån varandra längre. Att jag inte skulle kunna gå över till dig bara för att slippa sova själv.



Jag vet att jag förstört mycket, så mycket mer än bara mig själv. Men Joppe jag har fallit sönder. Jag är i tusen bitar. Jag kan inte hjälpa allt jag gjort ärligt talat. Men jag är tacksam att du aldrig svikit mig.

Så vad som än händer, kommer du alltid vara som en bror för mig. Min andra halva. Även fast jag får nya vänner, även fast vi inte pratar, även om vi bråkar - skulle jag döda för dig.

2011-01-29 @ 22:06:29
URL: http://isabellundmarks.blogg.se/
Postat av: ellen

så jävla rätt!

Jag håller med dig helt och hållet.

Hästarna kommer först och kommer alltid att göra det!

2011-02-02 @ 18:19:27
URL: http://ellenstavlingsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0