Hjälmar

Tänkte berätta vad jag har för ridhjälmar. Jag har 2 st som jag använder nu.

Den ena hjälmen är en Troxel spirit. Jag köpte den 2009 efter jag fyllt år. Jag valde en klarblå, men när jag fick hem den var den väldigt ljus så man kan säga att den är ljusblå. Tycker att den är cool, inte en jättevanlig hjälm eller färg! Den sitter dessutom bra på huvudet och går även att spänna in. Den har många lufthål och jag tycker att den luftar superbra! Tycker faktiskt att den luftar bättre än en GPA hjälm, och den är lite ovanligare ;) Passar dock bäst i terrängen tycker jag!

Min andra hjälm är en Charles Owen wellington classic, mörkblå. Älskar den! Fick den julen-09. Hjälmen är underbart skön, formar sig efter huvudet och är så mjuk. Sjukt snygg dessutom, stilren men ändå annorlunda trots att många har den. Den har ganska lätt för att bli urblekt, men jag använder min hemma varje dag och den är inte särskilt sliten än vad jag kan se. Den verkar i stora hela ha bra kvalité. Tycker inte att min är allt för varm på sommaren, men rekomenderar ändå att ha en lite luftigare som alternativ också! Den är iallafall super nu på vintern, jag fryser inte om jag har den på mig och den är så skön så det känns som en mössa. Rekomenderar varmt denna hjälm till ryttare i alla discipliner, tycker den passar likabra på hopp som dressyrbanan.


Kommentarer
Postat av: Jessika

Ah CO-hjälmen är verkligen snygg!

2011-01-20 @ 12:04:51
URL: http://www.enryttare.blogspot.com
Postat av: Riidskvaller

Nu har det skapats en ny skvaller blogg! :) Vi kommer att skriva massa kul skvaller om hästbloggare! Vi tar emot skvaller från andra och skriver om det.

Tack så mycket; http://riidsportskvaller.blogg.se

2011-01-20 @ 17:35:27
URL: http://riidsportskvaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0