Dagens ridpass 18/7

Korven vilade.
Red dressyr på Naiomi och hon var så arrg! Jättefin i vänstervarv och sen i traven i höger men i galoppen så bestämde hon sig för att det var mycket lättare att galoppera på stället, hon är ju känslig i munnen så jag lättade lite på handen och ökade men då bara sparkar hon en massa. Ston.. Red iallafall hur länge som helst och kämpade hur mycket som helst, fyfan va tjurig hon var och jag också, dock var jag envisare för hon slutade efter ganska lång tid och då var hon helt sjukt fin :D Humör är bra men det kan ju vara jobbigt! Nu har vi iallafall något att öva riktigt mycket på och det känns roligt!

Kommentarer
Postat av: Anni Oveson

Sv: Precis, det hade varit perfekt :) Är som sagt helt otroligt vilken ponny han blivit sen han kom till dig, så himla roligt att se! du ska ha sjukt mycket cred.

2011-07-18 @ 23:04:48
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: ryttare

Ett tips till dig: Då jag läser din blogg har jag fått uppfattningen av att det var full fart i ridningen på din nya häst,inte konstigt att det blir bakslag. Det bär en jättestor omställning fören häst med ny ryttare nytt stall nytt foder nya rutiner ny hovslagare mm Läs vad veterinärer skrivit om hur lång tid det bör ta för en ny häst att vänjas in vid sin ryttare mm Du verkar ha för bråttom, skador brukar komma som ett brev på posten.

Då jag själv föder upp hopphästar är vi mkt noga hur de hamnar och det svåraste är att få folk

2011-07-20 @ 09:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0