Dagens ridpass 20/7

Korven fick ett kravlöst pass i skogen. Lika pigg som vanligt!
Naiomi skulle hoppas. Började med att skritta ut ganska länge och sedan galopperade jag henne i paddocken helt kravlöst medans mamma byggde bana. Eftersom vi haft det lite träligt nu så fick allt bli helt kravlöst. Hoppade fram och hoppade sedan bana på 1m/110m. Hon kändes jättefin men det var svårt ibland. Hon är svårare än Korven att hoppa och jag har inte lärt mig riktgt än. Men det är tur att hon är så snäll och positiv så att hon alltid hoppar även fats jag klantar mig. Det är bra tycker jag. Man behöver inte ha en häst som stoppar när man gör fel och lära sig av det, tycker bättre om hästar som alltid hoppar. Det jag måste öva på är att hålla galoppen, rider i en jättebra grundgalopp men den känns seg trots att den är helt rätt så innan hindret trycker jag på en massa och då blir det helt platta hopp. Men, jag har bara haft henne i en månad och inte hoppat så mycket och bara ridit för tränare en gång så allt kan inte sitta perfekt ännu. Dessutom är hon och Korven så olika i ridningen och framför allt hoppningen. Får ta och öva på och göra vårt bästa! Måste traggla med lite dressyr också tycker jag :)

Kommentarer
Postat av: Annika

Hur hög är Naiomi? :)

2011-07-21 @ 12:04:32
URL: http://guardiani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0