Dagens ridpass 28/7

Red Korven i paddocken. Red med tredelat bett och pullarnosgrimma bara för att testa något annat, han var lite stark men det fungerade riktigt bra! Han var lite seg att rida men kändes fin.
Naiomi fick ett pass i ridhuset. Red henne med silikonbett eftersom jag är så hård i handen. Frågade också Caroline tidigare idag om hon brukade hålla på och studsa i vänstergalopp och tjura och så och det brukade hon, så nu vet jag det. Red iallafall i ridhuset och hon var sååå fin men något seg. Hon tjurade lite i vänstergaloppen ibland i ett speciellt hörn men då bara röt jag på henne så galopperade hon på. Annars red jag mycket volter i hörnen och längde ut på långsidorna och övade också på endel övergångar. Hon var som sagt jättefin och jag fick igenom henne bra. Imorgon ska hon få ett kort pass med graman och jag ska rida igenom programmet, och på lördag ska jag träna med henne för Ulrica när vi är i Skåne och på söndag då är det tävling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0