Resultat Superhelgen 2011

Här kommer resultaten som inte var så bra, kändes bättre än resultatet kan jag ju säga :)
Fredag:
1 m A:0 A:0 med Naiomi.
Hon kändes fin och pigg på banan. Vi rev två hinder, räcken som låg i nerförsbacke och där blev hon lite flack. Hon kändes riktigt bra dock blir hon ganska känslig i munnen så när jag tar ett tygeltag tar det nästan stopp, så det blev mycket av och på.
1m A:0 A:0 nummer två med Naiomi.
Hade tre nerslag i denna klassen, samma anledning som i förra. Hon kändes lika fin i denna klassen.
Det var mina första starter med henne och hon kändes jättebra, nerslagen kommer av orutin för varandra liksom. Måste lära känna henne mera i hoppningen och lära mig rida. Då kommer det blir super!
LA A:0 A:0 med Korven.
Rev sista i grunden efter en ganska bra runda. Han var grymt piggelin men annars fin.
Blev faktiskt andra placerad på det, endast en som gått till omhoppning och jag var snabbast i grunden.
Lördag:
LA bed A:0 med Korven.
Hade 8, 12 eller 16 fel. Minns inte haha. Hemsk runda. Han var så otroligt pigg och galen som han nästan aldrig är. Blev bara av och på hela tiden. Fick iallafall ett stopp när jag klantade mig i kombinationen sen lite nerslag.
MSVB bed A:0 A:0 med Korven.
Helgens bästa runda! Fan så fin han var! Helt underbar att rida, lagom pigg och stark och kämpade med mig hela tiden! Och jag red jävligt bra också. Rev tyvärr ett räcke där jag backade av alldeles för mycket, skulle tagit en förhållning sen ridit på, lätt att vara efterklok! Men fan så fin han var annars. Vår bästa MSVB ever!
Söndag:
110 bed A:0 A:0 med Naiomi.
Efteranmälde Naiomi till en 110. Caroline som red henne innan sa att hon fungerar mycket bättre på hack i hoppningen så jag var tvungen att testa det, och det fungerade bättre! Det blev mycket mer jämn rytm och inte alls lika mycket av och på. Dock var hon väldigt stark och inne på banan blev hon piggare än tidigare, kul att tävla! Fick fyra ner, inget att lägga i påskägget direkt men det kändes bra. Hon hoppade fint. Men hon var så stark så jag satt mest och drog hela tiden ända in i hindrena och då kom nerslagen. Annars var hon riktigt fin :)
MSVB bed A:0 med Korven.
Helgens sämsta runda. Har strukit ett streck över den. Hoppade bara två hinder, stoppade ut mig på trean. Fick ett omtramp och ett konstigt hopp på tvåan och sen blev det vingligt till trean så då stannade han, sedan skulle jag ta om det men då satt jag och red typ FEI dressyr mot hindret så då kunde han inte hoppa. Första gången kunde han hoppat om han hade varit snäll men det ville han inte vara nu tyvärr. Men för att se något positivt fick vi några bra språng på framhoppningen och han hoppade ettan bra!
Inga super resultat direkt men ganska bra känsla. Särskilt i första MSVB med Korven. Han känns som en riktig hopponny nu, det är det han ska vara. Han är så grymt fin i hoppningen och blir bara bättre ju högre det är. Vi hade mest otur på söndagen och jag kunde ridit bättre.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin blogg!

Allt bra? :)



Hoppas du får en bra vecka!



Kramar http://hastryttaren.blogg.se

2011-07-26 @ 01:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0