Schabrak och lite till

Utrustning!! Innerst inne är jag en riktig utrustningsfreak men jag hatar att skriva om det trots att jag älskar att läsa om det och kolla bilder osv vad olika ryttare har för outfits och kolla på vad de kan förbättra osv. Om jag på något vis skulle skada mig så att jag längre inte kan rida skulle jag lätt vilja bli häststylist och sätta ihop olika outfits till ett ekipage, det är grymt kul!
Har shoppat på migg endel saker på senaste tiden så båda hästarna har utrusting så dem klarar sig. Dock finns det en sak jag verkligen behöver! Hemma schabrak. Jag har ganska många, men de flesta är grymt urtvättade och har tappat all form, visste det kanske inte är så viktigt hemma men mina är typ helt slappa och inte roliga alls enligt mig. Har ett par stycken som jag vill ha kvar men det finns för många som jag aldrig använder eftersom jag inte gillar dem eller att de är för slitna. Så någon dag tänkte jag att jag skulle rensa ut lite för det finns alldeles för många som bara ligger och tar plats. Men när jag gjort mig av med ett par så måste jag ju även köpa några nya, eller hur? Jag har kollat på några från Hööks som jag gillar, behöver verkligen ett till dressyrschabrak att rida i hemma. Har 3 st totalt nu och ett används bara på tävling och jag gillar att byta schabrak ofta så då skulle jag behöva ett nytt. Sedan behöver jag ungefär 2 st allround. Här är några som jag kollat på och gillar:
De två bruna finns i både allround och dressyr så där är jag lite kluven om vilket.. Men Schockemöhlet känns som ett måste att ha.. Grymt fint och den färgen passar mina pollar jättebra :) De andra tre har jag ingen aning om vilket jag vill ha. Alla är jättefina verkligen. Det vita är så fint med den gröna kanten, vitt och grönt är jättefint ihop och jag älskar vita schabrak i alla lägen, det gröna känns väldigt somrigt och härligt men frågan är om jag skulle använda det? Samma sak med det blåa, det är jättefint med blått och den gröna färgen tillsammans men jag har så många blåa schabrak och så känns ändå den kombinationen inte helt rätt till mig. Vad tycker ni?
Är så kluven haha, vill ha något som jag vet att jag verkligen kommer använda. Schockemöhlet vet jag att jag kommer använda och det kan jag tänka mig att tävla i ibland också om jag tar ett allround. Jag får helt enkelt se hur det blir, ska rensa ut bland alla schabrak först och se vad som blir kvar. Men lite nytt vill jag ha, det är roligt!
Sedan har jag gått och kärat ner mig i samshield hjälmarna igen. Så grymt snygga och man kan få dem som man vill! Kommer dock inte köpa någon för dem är gryyyymt dyra! Men otroligt snygga. Har designat en egen som jag skulle vilja ha min här. Såhär vill jag att min ska se ut, sjukt fin.
Caroline har ju en samshield, hon borde skaffa en ny och ge den hon har till mig tycker jag! Dock står det Caroline Regitze Jensen på den men det struntar jag i haha!
En annan grymt fin sak är GPA fracken! Animo har också frackar men hittar inte bild på dem. Både GPAs och Animos är sjukt fina men jag skulle npg helst vilja ha Animos eftersom jag har en sån kavaj redan och är väldigt nöjd med den.
GPA fracken. Sjukt snygg!
Detta blev ett långt inlägg om utrustning men det är väll alltid roligt? ;)

Kommentarer
Postat av: Caruhuhuhhuhu

facebook! der har jeg billeder af min animojakke ;=)

og se også www.animo-nordic.com



kyyyys

2011-07-14 @ 19:20:13
URL: http://carolineeventing.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0