Dagens ridpass 30/6

Korven vilade.
Vi åkte med Naiomi till Udden där jag terrängtränade med Linda! Vi hoppade olika hinder och någon kombination och sedan 90 banan. Det gick jättebra! Naiomi var pigg men kontrollerbar! Fixade FT-kortet för storhäst också och det var ju skönt :) Måste öva på när jag galopperar henne att hon inte får bli för framtung för då blir det dåliga språng i terrängen, sedan måste jag korta lädrena ännu mer och flytta bak tyngdpunkten, mycket att tänka på! Hon stoppade en gång på coffin när hon blev jätteframtung och jag nästan trillade av, och efter det var hon lite arg men på tredje försöket hoppade hon den glatt och  resten av banan också! Hon har jättehärlig inställning i terrängen annars, öronen framåt hela tiden och bjuder helt själv, gör kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0