Danska

Bara för att jag har tråkigt så tänker jag nu skriva all danska jag kan. Kan lite till men detta är det jag skrivit upp i min lilla egna danska lexikon haha.. Det är Caroline som har lärt mig :D

 

hej du hedder jakob. du er sjov hej du heter jakob du är rolig

ROLIG-TINGEN! HUSK DEN! VIGTIG! Rolig saken, kom ihåg den, viktig

Knoldesparker något sött roligt

Søde söte

æret

åndssvag knasigt

hvordan hur

jeg er jag är

hvahvahvahvahva hahahahahhah

åndssvag er tosset knasig betyder tossigt/knasigt

MÆRKELIG märklig

Ææææ äääääääääää

HAHAHAHAHAHA

ELSKER når der går et lys op for en svensker

det er det BEDSTE i VERDEN = HAHAHAHAH älskar när en svensk förstår det är det bästa i världen

rolig=lugn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0