Ölandshoppet dag 2

En lika solig dag idag! Dock blåste det lite mera men det var bara skönt. Kollade på lite av första klassen och sedan gick jag bara med Korven. Det var vaaarmt! Nästan skönare för honom i släpet för där var det mycket svalare. Det har gått bra idag förövrigt!
LA bed A:0
Nästan klockren ritt. Kändes bra men han hoppade lite snålt, tittade jättemycket på en oxer och typ klättrade sig över den för han hoppade stillstående haha. Han kändes väldigt bra och jag red fort och nolla!
Blev 4e placerad! Grymt bra :D Var så nöjd med det!
MSVB bed A1:A
Riktigt dåligt resultat men en bra ritt. Han kändes jättefin på framhoppningen och hoppade super! På banan var han trött i benen och rev 5 hinder. En trippelbarr som vi kom fel på så Korven tog allt i egna hovar och tryckte av 1 km ifrån så den bakbommen rev vi. Resten var räcken tror jag. Hade en jättebra känsla och jag vet att vi likagärna kunde nollat men han orkade helt enkelt inte.
Det var varmt, lång väntan på att få starta, lång bana 12 hinder 15 språng och Korven hade dessutom inte druckit något sedan vi kom dit och han hade heller inte fått vänta mellan klasserna spec mycket. Fick ju 20 fel och det låter väldigt mycket men jag är asnöjd. Han kändes verkligen bra och det är huvudsaken! Att han var trött går inte att hjälpa tyvärr.

Är otroligt nöjd med helgen. Efter hoppträningen i tisdags kändes det som att jag ville rida LC och jag trodde seriöst att jag skulle stoppa ut mig i alla klasser. Men vad fort det kan slå om! Herregud vilken ponny jag har! Även fast ingen ritt var helt 100% superbra så fick vi tillbaka känslan och modet vi haft tidigare. Härligt!
Här är en bild ifrån MSV när han hoppade sådär stort på trippeln. HAHA charmigt.
Fotad av Johanna Grant som också har gjort asfina rundor i helgen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0