Trossnäs FRK Midsommarhelgen

Nu äntligen kommer det lite resultat! Var helt slut igår eftersom vi kom hem 03:00 am så jag orkade inte uppdatera. Det var en trevlig helg, hade en härlig midsommar med Lydia, Mysan, mamma och Lotta och vi grillade och sen lekte vi vid lekparken som fanns på Färjestads travet där hästarna stog och vi bodde, haha fasen va roligt det är med klätterställningar. Men nun får vi snacka lite resultat istället!
Dressyr:
Han kändes seeeeg på framridningen, la över tungan ganska mycket och var allmänt tråkigt. Tänkte bara fan också det kommer gå skit nu. Men sen när vi hade ridit runt banan och fick startsignal och gick in så tände han till och det blev en jävla fart! Han var gör pigg hela programmet och längde ur varje hörn och det var skitkul att rida honom! Helt annan häst, precis som han ska vara när han är så bra som möjligt! Några missar blev det dock, gjorde halten lite för sent, dåligt med ben i galoppvolterna så han blev lite ostadig men annars kändes han riktigt bra, längde jättefint i traven också. Nu kommer jag inte ihåg vad domaren skrev och så men hon tyckte att han var lite kort i steget i traven men det vet vi ju. Fick 64% och landade då på 52 straff och det var jag nöjd med!
Hoppning:
Han kändes bra när jag hoppade fram och lyssnade på mig och var lagom piggelin. På banan kändes han likadan och vi kom runt med ett nerslag. Kom lite stort in på kombinationen så jag backade av för mycket så vi rev a hindret där. Men resten var bra! Han höll på att stoppa på sista oxern som det låg en stock under men jag tryckte till så han hoppade iallafall.
Terräng:
Han var pigg som bara den när jag galopperade fram och hoppade fram! När vi startat kändes han också väldigt bra, mycket bättre än sist jag red 1* så det var ju bra! Han stoppade dock 4 gånger.. Skitstopp, det första var på 3an som var en upphöjd stock ungefär, vi kom lite stort in och då tyckte väll han att man kunde stanna istället. Det andra var på vattnet och det var mitt fel för vi kom alldeles för stort in, tredje och fjärde stoppen var först på en trakhenergrav som han bara tittade på sedan en stock där han tjurade. Jag blev utesluten men fullföljde ändå banan! Var nöjd ändå får på vissa hinder tog han tag i allt själv och han hoppade coffin utan problem och dem har han varit rädd för tidigare. Så lite positivt fick vi ut av det ändå! Han har ju inte gått så mycket och behöver rutinen på andra banor, hemma hoppar han ju allt men där han han ju varit 1000 gånger också. När rutinen kommer tror jag att nollorna också kommer. Bara att fortsätta kämpa!
Måste hissa en sak också, framhoppningen till terrängen var jättebra! Hela terrrängen gick ju i en skog så man red fram på en slinga och hoppade fram på tre hinder som stog på rad och det var jättebra för då fick man lite flyt. På andra ställen är framhoppningen i en paddock eller liknande så man måste bromsa nästan direkt efter men här kunde man galoppera på och hoppa hinder på rad. Jättebra!

Kommentarer
Postat av: T

hur lång är du ? :)

2011-07-01 @ 15:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0