Alla har vi våra svagheter..

..Men nu ska jag inte berätta om mina!
Eftersom jag ogillar att tänka negativt så släpper vi nu svagheterna och kollar på styrkor istället! Jag tänkte alltså berätta mina styrkor som ryttare, så här kommer dem:
Jag har en väldigt bra grundsits
Jag är duktig på att rida många hästar
Jag är ambitiös när det handlar om ridning och hästar
Jag passar med de flesta hästar
Jag är en vinnare!
Jag hatar att ge upp
Jag gör alltid mitt bästa
Jag är envis
Jag vet vad jag vill och vart jag vill komma
Jag är bäst på att tänka positivt!

Och här kommer också Korvens styrkor som tävlingsponny:
Han surar aldrig
Han älskar att tävla och visa upp sig
Han är lätt att ha med sig
Han är en riktig kämpe och ger aldrig upp!
Han är snabb
Han är en vinnare
Han gör alltid sitt bästa och lite till
Han tänker fort och är orädd
Han är klok
Och han är helt enkelt bäst på det han gör!

Och nej, jag menar inte att vi är helt felfria, men alla håller på och skriver att man måste erkänna sina svagheter osv osv, varför kan man då inte erkänna sina styrkor? Nej det har folk väldigt svårt med! Så nu tycker jag att ni ska göra så här. Ni ska kommentera detta inlägget med era styrkor som ryttare och så ska ni säga något snällt till er själva varje dag. Det blir så himla mycket lättare om man är positiv!

Kommentarer
Postat av: Julia Sundelius

FRÅGESTUND PÅ BLOGGEN!

2011-03-11 @ 06:52:28
URL: http://tworiiders.blogg.se/
Postat av: Kirpan

Hejsan :) hur e läget? :)

2011-03-11 @ 13:02:14
URL: http://kirpan.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Bra idé!

Man hakar ju gärna upp sig på det man inte är bra på!



Mina styrkor är väl:

- Jag ger aldrig upp

- Jag har ett mål

- Jag är tålmodig och harmonisk

- Jag lyssnar mycket till mina hästar

- Jag är envis och hatar även jag att ge upp

- Jag vill alltid se till det positiva

2011-03-12 @ 09:48:51
URL: http://equiss.blogg.se/
Postat av: Emma

Rätt tänkt! Vi behöver ju inte ha Maria Kehagia- Vi kan ha dig istället ;)

Hur är det med Korven förresten? Hoppas att han var okej idag :)

2011-03-12 @ 19:08:14
URL: http://emmawahlmino.bloggplatsen.se
Postat av: Anna :)

Bra sagt, det där med att fokusera på styrkor är något jag är dålig på när det gäller mig själv. Jag hinner knappt berömma mig själv innan jag höjer kraven, men det är sådan jag är. Men när jag tänker på det är jag ganska duktig... Hoppas jag är där du är en dag, vilket inte verkar omöjligt nu när jag ska ha hem Cob Flight, har du hört om honom? Valack som för tillfället står i Hammarstrand. Gått lag-SM i fälttävlan :)

För tillfället har jag ett ganska svårridet gammalt sto, en riktig läromästare. Jag har henne att tacka för mina styrkor...

- jag är fysiskt o mentalt stark... eller, stabil kanske man ska kalla det.

- jag är en bra vinnare o förlorare

- jag är orädd

- jag är nog den envisaste människan på jorden...

- jag bedömer avstånd bra

Men de jag e bäst på, de tror jag utan tvekan, är att jag har hästkänsla o hästvett över talang vad gäller ridningen. Jag är bra på att skapa band med hästar och få dem att göra sitt bästa med mig på ryggen. Det hjälper mer än att vara "född i sadeln", tror jag.

Oj, de va nog en lite för lång lista kanske... men, vad spelar de för roll...? ^^,

lycka till! :)

2011-03-12 @ 19:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0