Har jag fel?

Har tänkt på en sak. När jag tävlar på min hemmaklubb Ridklubben Udden så tänker jag nästan alltid på vilka härliga hinder osv vi har och det gör jag även när jag tävlar på andra ställen i småland. Men sedan när jag är i skåne, östergötland och på västkusten blir jag väldigt oimponerad av deras hinder. Oftast är hindrena tråkiga med färg som har åkt bort, enkla infångare som ibland kan ha en halvful häst på sig och det är även väldigt sällan jag ser blommor. Här hemma kan det ibland likna globen med alla blommor och alla roliga och dessutom fina saker vi sätter ut. Det kan vara allt från käpphästar till halmbalar och julgranar och fina infångare.
Jag tycker att det är grymt mycket roligare när det är en massor av fint tillbehör och inte bara hinder och infångare. Det ger ett roligare och bättre intryck av tävlingsplatsen/klubben och dessutom blir det finare bilder!

Vad tycker ni? Har ni som bor i skåne, östergötland eller västkusten något att säga till ert försvar? ;)


Kommentarer
Postat av: Alva

Både Skogslottens Ryttarförening och Åby Ridklubb i Norrköping, Östergötland har "tittiga" och fräscha hinder med infångare! :)

2011-05-10 @ 14:22:48
Postat av: Ylwa

Kan bara hålla med och vår klubb Ölands Ryttarförening har fantastiska hinder som jag inte sett någon annanstans i hela Småland iaf =)

2011-05-10 @ 15:22:45
Postat av: alex - xelaaa.blogg.se

Haha, till mitt försvar som skåning (A) Vart fasiken har du tävlat i skåne? :o xD haha

2011-05-11 @ 14:45:29
URL: http://xelaaa.blogg.se/
Postat av: Madeleine Johansson

Hmm vad konstigt, dem flesta tävlingar jag varit på i skåne har haft superfina hinder, men det finns ju såklart undantag! Du har kanske lyckats hamna på fel ställen, haha!



Såg förrästen att du ska vara med i Dagstorp nästa helg, lycka till! Min häst ska debutera fälttävlan så vi ska starta P70, gulligt va? Haha, nej men jag kan fotta dig lite om du vill! :)

Vad tycker du om Dagstorps hinder? ;)

2011-05-11 @ 19:11:37
URL: http://showjumpers.blogg.se/
Postat av: anna

nejnejnej nu har du fel :)

(jag kommer från östergötland)

Du har nog bara hamnat på fel ställen :)

Ta en tur till majpokalen på skogslotten tex. så ska du få se på fina hinder :))

eller kom till heda ridklubb om två veckor, förra året när jag var där hade de tex. tagit en en jättefin vagn på banan (En sån som man kör häst o vagn med alltså) Och så fanns det även olika dekorationer som tex. 2 meter höga partyhattar och ett par badankor som simmade runt i vattenmattan :)

2011-05-12 @ 23:54:54
URL: http://www.ullevidsponnyer.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0