Mina tävlingsmål 2011 och framåt

Jag har mål jag vill uppfylla på tävlingar hela livet. Tänkte att det skulle vara intressant för er att ta del av dem?
2011:
Jag vill iår rida NM och SM i fälttävlan på Korven, har kvalat till båda men vi behöver mer rutin innan vi åker dit. Vi ska försöka träna och tävla så mycket det går i 1* klass och tillslut borde oturen vända.
Jag vill  också åka på ponnyderbyt i Dagstorp i Juli och tävla hoppning. Dagstorp är min favoritställe att rida på och jag älskar meeting på sommaren, om det är varmt!
Jag vill rida Lag-sm iår igen, planen är att Korven ska vara såld när det går (september) så om jag ska rida får jag låna en ponny till det. Om jag inte rider vill jag vara lagledare.
Drömmen om att rida ponny EM iår har jag fått ge upp. Jag har nu förstått att det krävs mer rutin från vår sida innan vi ens ska tänka på att rida 2*. Vi är kapabla till det, utan att låta för självgod så är vi ett grymt ekipage men vi har väldigt lite rutin. Korven är nu inne på sitt tredje år som fälttävlanshäst och detta är även 3e året som han blir dressyrriden överhuvudtaget så jag tycker att han har gjort väldigt bra ifrån sig med tanke på hur lite rutin han har. Jag vet att vi kan och det tycker jag räcker, jag tycker det känns bättre att få mer rutin i 1* och känna att det är superlätt innan jag vill rida 2* på honom.
Ett annat drömmål för iår skulle vara att kvala MSVA hoppning. Vi ska rida ett par MSVB, tänker inte jaga efter kval utan jag gör det för att det är roligt. Men det skulle vara kul att ha gjoort det!
Mål för resten av min karriär:
Jag vill rida junior och young rider EM på storhäst och arta mig bra på internationella tävlingar.
Ett roligt mål skulle vara att rida sunshine tour samt flytta till England/Irland några månader för att jobba.
Mitt drömmål är att rida OS och ett ännu större drömmål är att ta medalj påå VM eller OS!
Jag har höga mål utan att sätta för höga krav på mig själv. Jag vill göra allting just för att jag vill göra det. jag tycker att det är roligt att rida och tävla och jag älskar att känna mig duktig så därav kommer de höga målen. Men vem vet, jag kanske bara rider tom young rider och sedan satsar på att bli tränare eller något helt annat! Det får tiden utvisa, jag vet iallafall att jag vill ha roligt och jag vet att jag vill hålla på med hästar på ett eller annat sätt.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Men NM för ponny går väl i CCI? Isåfall måste du väl ha två felfria CNC??? Fin blogg!

2011-05-16 @ 07:46:49
Postat av: N

borde det inte vara lättare att rida lag-sm på korven än på en annan ponny? tänkte att du måste väl isf kvala me den ponnyn innan lag-sm? :)



för korven tror inte jag är så svårsåld, även om det är ganska trögt på den marknaden just nu och jag vet ju inte hur han är att rida. men han är ju väldigt fin i alla discipliner :)

2011-05-16 @ 10:11:01
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Madeleine Johansson

Jag börjar spara nu så köper jag korven, haha XD Nej men, så rik kan jag nog inte bli på så litet tag ;)

2011-05-16 @ 21:42:06
URL: http://showjumpers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0