Tävling Dagstorp 21/5

Överlag gick det bra men är ändå bara halvnöjd. Vi kan bättre!
Dressyr:
Han kändes jättefin på framridniningen men i början la han över tungan ganska mycket. Han var annars mjuk och lyssnade bra. På banan kändes han avslappnad och fin men det kanske var lite jämntjockt eller något. Det kändes iallafall bra. Han bröt av en gång ii den förvända galoppen och sedan blev det mest studs när jag skulle fatta ny galopp men det var det enda som var riktigt dåligt. Fick 55 straff och det är ca 62 %. Vi kan bättre än så det vet jag. Detta programmet passade inte riktigt oss då det gick på kort bana också.
Hoppning:
Han kändes fin men vi fick ett slarvigt nerslag av ingen anledning. Han var iallafall lugn och hoppade bra.
Terräng:
Nolla men red 1 sek för snabbt! Han kändes jättefin och tog tag i alla hinder och bara sprang på, ingen tvekan! Slutade sedan på 9 plats och jag steg några placeringar efter terrängen.
Jag borde vara nöjd eftersom terrängen gick så bra och det var det jag ville skulle gå bra men jag är ändå inte nöjd. Det känns som att jag inte tycker det är lika kul längre, det roliga är att träffa alla människor men annars vet jag inte.. Mycket beror på att mamma och jag alltid bråkar på tävlingarna och igår kändes hon jättearg men jag vet inte varför.. Sånna saker gör att det är jättetråkigt att tävla och då vill jag verkligen inte fortsätta för det är jobbigt och dessutom pinsamt :(
Föröker ändå vara nöjd men det känns mest jdizsungncszixmz8z6ewra7bc87xmngcshjfg ungefär. Vet inte vad jag ska skriva förutom att jag ska rida 1* nästa fälttävlan som går i Trossnäs! Och om 2 helger ska jag och pappa åka till Ölandshoppet sär jag ska rida LA LA och MSVB!

Kommentarer
Postat av: Anna K Larsson :)

jag och min mamma bråkar också väldigt ofta och mycket på tävling. det är så jobbigt eftersom att man blir okoncentrerad!

det jag brukar gör aär att påminna henne kvällen innan om att "jag är nervös och därför kommer att vara tjurig" (även om det nödvändigtvis inte är så), då brukar hon skona mig . :) fast vi gnabbas lite då och då förstås...

2011-05-22 @ 21:37:27
URL: http://hagbyponnyer.blogspot.com/
Postat av: Anna K Larsson :)

svar: de e exakt så det är för mig med! :o jag har bara kommit fram till att jag vet att jag tkr det är kul att tävla och att jag inte tänker låta någon/något förstöra för mig och min framgång. jag tror att det mest av allt är min mamma som vill att jag ska ha de bästa förutsättningarna att lyckas och det enda hon vill är att jag ska vara nöjd. men det går för långt när vi börjar bråka. jag säger mest sådär för att hon ska tänka på det innan hon tar i och bråkar. själv blir jag konstigt nog aldrig nervös ... :)

2011-05-22 @ 22:15:08
URL: http://hagbyponnyer.blogspot.com/
Postat av: Daniella

Kan ju direkt säga att du är inte den enda som nästan alltid bråkar på tävlingar. Av någon anledning börjar jag och min mamma alltid bråka när jag tävlar fälttävlan. Men vi blir sams ganska fort. På dressyr/hopptävlingar flyter det ju bara på och då är det klart att man inte bråkar lika mycket. När jag är ute på fälttävlan hör man ganska många som är irriterade på sina föräldrar. Så himla tråkigt :(

2011-05-22 @ 22:39:06
URL: http://eventingteam.blogg.se/
Postat av: Madeleine Johansson

Såg bara dig på framridningen på dressyren, hade så mycket att göra! Men där såg det bra ut :)

2011-05-22 @ 23:03:16
URL: http://showjumpers.blogg.se/
Postat av: elin

kolla in min nya blogg www.elinriggmyr.blogg.se :) !

2011-05-23 @ 13:05:31
URL: http://elinriggmyr.blogg.se/
Postat av: Anonym

mer åsiktsinlägg tack :)

2011-05-23 @ 19:41:49
Postat av: ...

jag och min mamma bråkar också på tävlingarna

2011-05-25 @ 12:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0